19/11/2013

תגיות:
,,,

 . מאחר שהמשרד לא מסר את הנתונים, עתרה היום (א') העמותה לבית המשפט המחוזי מרכז. "הזלזול בחוק מתאפשר כי אין תכנית אכיפה מסודרת", אומרים בעמותה.

בעמותת 'תנו לחיות לחיות' הגישו היום עתירה מנהלית נגד משרד החקלאות, ומאשימים את משרד החקלאות בעיוורון מדעת להפרות שיטתיות של החוק. שוב ושוב נחשפים מעשי התעללות קשים במקומות שאמורים היו להיות תחת פיקוח הדוק של משרד החקלאות. האם ייתכן שהמשרד פשוט אינו עורך ביקורות יזומות במקומות אלו? תנו לחיות לחיות פנתה למשרד לפני למעלה משלושה חודשים לקבל מידע אודות ביקורות כאלו – ועד היום לא זכתה למענה. מה מסתיר משרד החקלאות? מדוע הוא מפר את החוק ואינו מוסר את המידע? בעקבות התעלמות זו, הוגשה הבוקר עתירה מנהלית.

על משרד החקלאות חלה החובה לפקח על אכיפת חוק צער בעלי חיים, בין השאר על ידי עריכת ביקורות יזומות. אלא ששוב ושוב חושפים ארגונים להגנת בעלי-חיים עבירות קשות על החוק ועל התקנות שנעברות ממש "מתחת לאף" של משרד החקלאות . כך היה בפרשת "אדום אדום" ובפרשת זוגלובק, כמו גם בחשיפה של אלימות קשה כלפי בעלי-חיים בנמל אילת ובמדגרות שונות.

עמותת "תנו לחיות לחיות" פנתה למשרד החקלאות, ב-8.8.13, וביקשה מידע בנוגע לפעולות הביקורת היזומות של שהוא מבצע, לפי חוק 'חופש המידע'. כמה פעמים הגיעו פקחי המשרד באופן מתוכנן למדגרת אפרוחים, לוודא שלא משליכים אותם לפחים בעודם בחיים? כמה פעמים הגיעו פקחים מיוזמתם למשחטה כדי לראות שהכלובים תקינים ושמשכי ההובלה לא חורגים מהמותר? וכדומה. מאז עברו כמעט שלושה חודשים, ולא התקלה תגובה.

עו"ד יוסי וולפסון, רכז תחום חיות במשקים ב"תנו לחיות לחיות": "ההערכה שלנו היא שהסיבה שהמשרד אינו מוסר את המידע היא שהמידע הזה מביך עבורו. סביר להניח שברוב המקומות לא נערכה ולו ביקורת אחת. הזלזול הזה בחוק, מצד תעשיות המזון מהחי, אפשרי רק משום שלמשרד החקלאות אין תוכנית עבודה מסודרת של ביקורות ואכיפה".