13/07/2020

תגיות:
,,

אושרה בוועדת השרים לחקיקה הצעת החוק של ח"כ מיקי חיימוביץ' – Miki Haimovich יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, להעברת סמכויות חוקי הגנת ומניעת צער בעלי חיים מועדת החינוך לוועדת הפנים והגנת הסביבה בראשותה. ח"כ חיימוביץ': "נהיה להם לפה ונשמיע את קולם בבית המחוקקים"

היום (א') אושרה בועדת השרים לחקיקה הצעת החוק שהגישה ח"כ מיקי חיימוביץ' להעברת סמכויות חוקי הגנת ומניעת צער בעלי חיים מועדת החינוך לועדת הפנים והגנת הסביבה שבראשותה. לפי החוק הקיים כיום, ועדת הכנסת שמפקחת על ביצוע החוקים הנוגעים לזכויות בעלי החיים היא ועדת החינוך, התרבות והספורט, זאת למרות שהאמונים על אכיפת החוק בין היתר הם יחידות ממשלתיות הנמצאות תחת פיקוח של ועדת הפנים והגנת הסביבה כמו המשרד להגנת הסביבה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות ועוד. לכן מבקשת ח"כ חיימוביץ' בהצעת החוק להעביר את הסמכויות בחוקים הללו מועדת החינוך, התרבות והספורט לוועדת הפנים והגנת הסביבה שבראשותה על מנת לתכלל לסנכרן ולפקח באופן מוסדר ואפקטיבי על הטיפול בנושא מול גופים ומשרדים ממשלתיים אלה.

יוזמת ההצעה, יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ח"כ מיקי חיימוביץ' אמרה בתגובה:
"בשנים האחרונות נחשפנו לריבוי מקרי התעללות והזנחה של בעלי חיים, כשלים בהחזקתם וגידולם של בעלי חיים בישראל, תנאי מחיה ירודים ומחסור חמור באכיפה וענישה בתחום."
עוד הוסיפה חיימוביץ':
"אסור לנו לקבל זאת. מוסריותה וקדמתה של חברה נמדדת ביחסה לחלשים ביותר שחיים בתוכה כולל גם בעלי החיים. המציאות מעידה שאדם המתעלל בבעלי חיים בסופו של דבר יפגע גם בבני אדם, כמו כן במקרים רבים הדבר עלול לאיים על בריאות הציבור והמערכות האקולוגיות. אנחנו נהיה להם לפה ונשמיע את קולם כאן בבית המחוקקים. ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשותי תציף את נושא זכויות בעלי החיים לסדר היום ותעבוד בשיתוף פעולה עם המשטרה, הרשויות המקומיות, וכל משרדי הממשלה הרלוונטיים על מנת להסדיר את הגידול, ההחזקה, הטיפול, האכיפה ומניעת ההתעללות בבעלי החיים. זאת בכדי להביא לשינוי משמעותי ביחס של המדינה לנושא."