06/10/2013

תגיות:
,,

 בתאריך 15 בספטמבר נקבעה פגישה בין נציגי תנו לחיות לחיות לבין נציגי צה"ל במטרה למצוא פתרון לסבלם של הכלבים, אולם היא בוטלה. יתר על כן, נציגי צה"ל קיבלו הוראה מדובר צה"ל לא לשוחח עם תנו לחיות לחיות, ולא נקבעה פגישה חדשה. 
בתוך כך, הפניות ממשיכות להגיע אל העמותה, מקרים מזעזעים שאין הדעת סובלת. 
לפני כשבועיים קיבלנו דיווח על התעללות קשה בחתולים ובכלבים בבסיס גפן לידי מושב מצליח, מתברר שבמשך תקופה ארוכה חיילים שופכים מים חמים על חתולים וכלבים בבסיס ומתעללים בהם. 
השבוע פנה אלינו קצין המשרת בבסיס כרם שלום וסיפר כי גור כלבים כבן חמישה חודשים, אחד מעשרות כלבים משוטטים, נדרס לנגד עיניו בבסיס על ידי מכונית. הגור נפצע קשה והקצין ריחם עליו, הביא אותו לטיפול רפואי והתברר כי הוא סובל מפגיעת ראש, שבר באגן ושבר בלסת. הרופאים לא היו בטוחים כי ישרוד את הלילה, ואולם למחרת חלה השתפרות במצבו ויומיים לאחר מכן הקצין פנה אלינו וביקש את עזרת העמותה במימון הניתוחים המסובכים שעליו לעבור (מצ"ב תמונות).
המקרה הזה הוא דוגמא לאלפי מקרים שהיו יכולים להימנע. עמותת תנו לחיות לחיות נחלצה לעזרת הגור הסובל ופרשה את חסותה עליו. את הניתוחים והטיפולים הרפואיים הוא יעבור בקרוב, ולאחר שיתאושש וישתקם, הוא יחכה עד שיאומץ ויגיע לבית חם וטוב. כמה גורים כאלה נדרסים בשבוע? ביום? כמה מהם אינם זוכים לעזרה של קצינים בעלי לב רחב? כמה נפצעים וגוססים למוות? כמה כלבות ממשיכות להמליט בבסיסים? כמה כלבים מתים ברעב ובצמא? אלפים. אלפי כלבים של אף אחד, נטושים בבסיסי צה"ל, אסור להאכיל אותם, אסור לטפל בהם, והפקודה היא להתעלם מהם ולחכות שימותו.
אדוני הרמטכ"ל, אנו מבקשים שצה"ל יקצה תקציב לעיקורים וסירוסים של כלבים בבסיסים כפי שהובטח לנו. שוב נקבעה לנו פגישה עם נציגי הצבא ושוב בוטלה. בעלי החיים זקוקים לעזרה ואנו מתכוונים לוודא שהם יקבלו אותה.