11/09/2013

תגיות:
,,,,,

 כדי "לייצר" כבד מפוטם מאביסים עופות מים בכפייה בכמויות אדירות של עיסה עד שהם מגיעים למצב של גסיסה. עופות רבים מתים במהלך תקופת הפיטום, ואחרים סובלים מפציעות, אינם מסוגלים ללכת ומתקשים לנשום בשל הלחץ של הכבד המנופח על הריאות. דעת הקהל בישראל סירבה להשלים עם מעשי זוועה כאלו, הנעשים כל כולם לשם רדיפת בצע וגרגרנות. מהיצואנית השלישית בגודלה של כבד מפוטם הפכה ישראל למדינה האוסרת את הפיטום בהחלטות של בג"ץ ושל הממשלה. 
רק לפני שבועיים דחה בית המשפט בקליפורניה את ערעור סוחרי הכבדים המפוטמים על האיסור שנכנס לתוקף במדינה לפני יותר משנה ואסר בנוסף על פיטום עופות מים – גם על הסחר בכבדים של עופות שעברו פיטום כפוי. קליפורניה היא לא רק הכלכלה החמישית בגודלה בעולם ומהמדינות המשפיעות ביותר בעולם מבחינה תרבותית – אלא גם אחת המדינות המקדשות ביותר את חופש הפרט וחופש העיסוק – וגם שם הבינו שחופש העיסוק אין פירושו החופש לענות יצורים חסרי אונים עד מוות או לסחור בתוצרים של עינוי זה. גם בכנסת ישראל עברה (ב-10.7.13) הצעת החוק לאיסור סחר בכבד מפוטם בקריאה טרומית ברוב גדול (59:10).
אנונימוס ותנו לחיות לחיות פנו השבוע למוזיאון בבקשה להסרה מיידית של תוצרי העינויים מתפריט המסעדה, אך עד עתה לא נתקבלה תגובה. המוזיאון הוא גוף הנתמך בכספי ציבור ומיועד לקדם תרבות, ולא התעללות לא חוקית בחסרי ישע. פיטום בכפיה עד מוות אינו תרבות, אלא ברבריות שצריכה לעבור מן העולם.
מוזמנים לקרוא גם אתם למוזיאון תל אביב לפעול לסילוק תוצרי העינויים מהמסעדה: https://www.facebook.com/telavivmuseum