19/08/2013

תגיות:
,,,

 14.8.2013

 

לכבוד

ציון פת – מנכ"ל

קווים תחבורה ציבורית בע"מ

א.נ,

הנידון: מקרה חמור של דריסת חתולה על ידי נהג החברה

ברצוני להביא לידיעתך דיווח חמור על דריסת חתולה למוות בידי נהג אוטובוס בשם יפרח גבריאל המועסק על ידי חברת קווים – מקרה שיכול היה להימנע בקלות. הדיווח נתקבל על ידי נציגת תנו לחיות לחיות בצפון הארץ, עדנה סופר:

"בבוקר יום ב' ה- 12/08/13 בשעה 08:15 נסעתי מאחורי אוטובוס של חברת קוים ברחוב הארז בעפולה עילית.  לפני האוטובוס עברה חתולה את הכביש. הנהג לא עשה כל מאמץ לעצור או להאט על מנת לתת לה לעבור וגם אחרי שפגע בה לא עצר כדי לראות האם ניתן לעזור לה.

 כיון שעצר בתחנת אוטובוס והעלה נוסעים נגשתי לשאול אותו האם הוא יודע שהוא דרס חתולה. הוא אישר שראה שדרס אותה אך שהוא לא יכול לעשות שום דבר בנושא.

 הנהג הודה בפני שדרס אותה, כיון שנסעתי אחריו אני גם יודעת להגיד שכל מה שהיה נדרש ממנו כדי להציל את חיי החתולה הצעירה היה לנסוע קצת יותר לאט על מנת לאפשר לה לעבור. בהתנהגותו הפקיר את חיי החתולה והיווה מודל שלילי לחיקוי עבור נוסעי אוטובוס שראו שאפשר לדרוס חתול ולהמשיך הלאה כאילו זבוב הוא שנפגע".

החתולה נפצעה אנושות בפלג גופה התחתון ולא שרדה את הפגיעה (מצ"ב תמונות). אנו מודעים לכך שתאונות דרכים קורות, אולם זהו מקרה מובהק שבו אפשר היה למנוע את התאונה, אם רק הנהג היה מאט לפני שפגע בחתולה חסרת האונים. הנהג פשוט הרג את החתולה בלי להניד עפעף.

חתולי הרחוב חיים במציאות קשה, ואין סיבה להתייחס אליהם בצורה אכזרית ואדישה. חייהם נתונים בידינו. גם אם הנהג פגע בה, הוא יכול היה לעצור ולראות אם ניתן להזעיק עזרה על מנת להציל את חייה.

אבקש לחקור את העניין לעומק ולהשעות אותו מתפקידו בטרם יפגע בבעלי חיים נוספים. אם הנהגים הפוגעים לא ייענשו – הם ימשיכו במעשיהם.