15/06/2020

תגיות:
,,

בית המשפט: לרשות המקומית אין סיבה שלא למסור מידע על המתת כלבים.

חלקכם אולי זוכרים שבעקבות ההחלטה של בג"ץ בעתירת הכלביות הפרטיות שלנו, הגשנו בקשות חופש מידע לכל הרשויות המקומיות בארץ בנוגע להסגרים הרשותיים שלהם, ולהמתה של כלבים בהם.

רוב הרשויות כבר מסרו לנו תשובות לבקשות האלה, חלקן עם נתונים מטרידים ביותר ביחס להמתה של עשרות כלבים בחודש בהסגרים, ובעיקר בהסגרים שבכלביות הפרטיות.

עיריית קרית גת החליטה שהיא לא מוכנה למסור לנו מידע על המתות כלבים בהסגר הרשותי שלה. לטענתה מסירת מידע על המתה של כלבים תגרום ל"שיימינג של וטרינרים ולוכדים רשותיים, שימותגו כרוצחי כלבים", מה שיוביל, לפי העירייה, להפסקה מיידית של לכידת כלבים.

בעקבות ההחלטה הזאת עתרנו לבית המשפט, וכמה ימים לפני הדיון שנקבע הודיעה העירייה כי היא מוכנה, "לפנים משורת הדין", ומבלי להתחייב למסור מידע דומה בעתיד, למסור לנו את המידע. בית המשפט המחוזי בבאר שבע לא קיבל את טענות העירייה שאין לה ולא הייתה לה חובה למסור לנו את המידע. במענה של העירייה נטען שכלל לא הומתו כלבים בהסגר הרשותי, ובית המשפט התקשה להבין, ממש כמונו, איך יכול להיות שהעירייה חשבה שהמידע הזה יגרום למיתוג של עובדי העירייה כרוצחי כלבים.

בית המשפט הבהיר שלרשויות חובה למסור מידע שהתבקש בבקשות חופש מידע, על מנת לאפשר ביקורת ציבורית עליהן, וקבע שעל העירייה לשלם לנו הוצאות בגובה של 20,000 ₪.

בקשות חופש מידע הן כלי מרכזי בפיקוח שלנו על פעילות הרשויות בכל הנוגע לטיפול ושמירה על בעלי חיים. נקווה שפסק הדין יגיע לתשומת ליבן של הרשויות שעוד לא הספיקו לענות לנו!