03/07/2013

תגיות:
,,,,

 
 
 
 

1.7.2013

לכבוד

חברי הכנסת ה-19

מכובדיי,

הנידון: זוועה בקיבוץ שדות ים

ברצוני להביא בפניכם מקרה מזעזע שאנו מטפלים בו בימים אלה, ואשר מהווה דוגמה אחת מיני רבות למצב בעלי החיים במדינת ישראל, שבו גורים ובוגרים חסרי ישע חווים הזנחה והתעללות מפלצתית. הסיפור התברר כקטסטרופה אחת גדולה שהיא התעללות בבע"ח.

בתחילת השבוע התקבל דיווח בעמותה הנקראת "כלבי החופש" על שתי המלטות לא-רצויות במגורי התאילנדים בקיבוץ שדות ים. 16 גורים בני חודש שנדרש למצוא להם בית. במצב רגיל, מספיק דיווח כזה כדי לזעזע אותנו עד עמקי נשמתנו.

ביום חמישי החליטה ליאורה פרץ, נציגת העמותה, לנסוע ולבדוק את מצב הגורים, לראות מה יש ואיך הם מטופלים.

הווטרינר הרשותי של חוף הכרמל, ד"ר מיכאל שרגנהיים, כבר קיבל תלונה על מקרה צב"ח ונאמר לו שהמצב חמור מאוד, שצריך לאסוף את הגורים להמתת חסד.

במקום נתגלתה הזנחה פושעת. גוויה של גור כלבים בת כמה ימים, מכוסה בשקית ניילון כחולה, זרוקה עדיין במקום. שני גורים במצב גסיסה נאספו על ידי ד"ר שרגנהיים להמתת חסד.

הגורים היו מפוזרים בשטח וברור שכבר יש מחלות במקום. מספר גורים היו מתחת לבטונדה של השירותים. נקברו בחול. הגורים במצב ירוד ביותר. הם אפאתיים, רזים, מפוצצים בקרציות ופרעושים. המניקות עם פטמות מדוללות חלב, מתברר שגם אותן לא מאכילים אוכל סביר, אלא בזבל ישן שאינן נוגעות בו. אין כלל כלים עם מים טריים להשקות את הכלבים.

במקום היה אחראי מטעם הקיבוץ, אך היה ברור שלאף אחד לא באמת אכפת. נתנו להם את אותו אוכל זוועתי – מים מסריחים ועבשים עם אוכל מקולקל. עוד גוויה, ועוד אחד גוסס. משני שגרים של 16 גורים נותרו חמישה, וגם הם היו בדרך לסיים את חייהם הקצרים והעלובים.

ביום שישי בלילה עמותת תנו לחיות לחיות עורבה במקרה ופרשה חסותה על הגורים – הם הגיעו לווטרינרית, מקיאים שאריות של בשר לא מבושל ונוצות.

אחד-אחד הגורים קיבלו טיפול חירום. לכולם היו ורידים יבשים ומצומקים.  לחמישית נבדק וריד-וריד עד שבלית ברירה, היתה צריכה לקבל אינפוזיה לעורק הראשי בצוואר. לצערנו , הגורה לא שרדה את הלילה. פשוט היתה במצב קשה מדי. כרגע ארבעת הגורים מאושפזים במצב קשה במרפאת תנו לחיות לחיות.

הסיפור הזה לא קרה ברשות הרבים. הוא קרה בשטח פרטי מאוד של קיבוץ שדות ים, וקיבוץ שמחזיק פועלים זרים בתחומו לשם עבודות במטעים, לא יכול להתחמק מקבלת אחריות על מקרי התעללות בשטחו.

כששאלה ליאורה פרץ את אנשי הקיבוץ: "איך זה קרה?" התשובה שנתנו לה הייתה "התאילנדים אחראים לזה".

מכובדיי, המצב הזה לא יכול להימשך. בעלי החיים חסרי ישע והם נתונים לחסדינו. אני חוזרת ופונה לממשלה, לכנסת, למשרד החקלאות, לגופים הרלוונטיים, ודבר לא נעשה ולא משתנה, לא מבחינת חוקתית ולא תקציבית. מוקד החילוץ וההצלה של תנו לחיות לחיות סגור ולמרות זאת, היום (1.7.2013) קלטה העמותה 21 כלבים, גורים ובוגרים, חולים, פצועים ומורעבים. לפני שבועיים קלטנו עוד 30 כלבים. אנחנו זועקים, נואשים וזקוקים לעזרתכם.

מצורפות תמונות שצולמו במקום.