08/05/2013

תגיות:
,

6 למאי 2013

לכבוד
השר יצחק אהרונוביץ
השר לביטחון פנים לכבוד
רנ"צ יוחנן דנינו
מפכ"ל המשטרה

נכבדיי,

הנדון: התעלמות שוטרים מהתעללות בבעלי-חיים שנעשתה לנגד עיניהם

1. אני פונה אליכם מתוך זעזוע עמוק מהתנהלותם של שוטרים, שעמדו פאסיביים ואדישים נוכח התעללות קשה בבעלי-חיים שהתרחשה לנגד עיניהם ממש!
2. הדברים התרחשו בכביש עוקף קריות (22) בליל 5-6.5.2013, ותועדו בווידיאו. 
את התיעוד ניתן לראות בלינק הבא: 
http://www.youtube.com/watch?v=jcvY-ddqJMw&feature=youtu.be
משאית להובלת תרנגולי הודו היתה מעורבת בתאונת דרכים. תרנגולי הודו חיים, פצועים, גוססים ומתים התפזרו על הכביש, כמו גם כלובים שהתהפכו והתעקמו ובתוכם היו לכודים תרנגולים נוספים. במקום לדאוג להמתת חסד מהירה לעופות הפגועים, עסקו הפועלים באיסוף העופות ובהכנסתם לכלובים, וזאת תוך התעללות אכזרית בבעלי-החיים הסובלים.
הפועלים נראים מטיחים את העופות בכוח לתוך הכלובים, זורקים עופות חיים, הופכים כלובים עמוסי תרנגולים, בועטים בתרנגולים ועוד.
3. שוטרים (כנראה ממשטרת התנועה) נוכחים במקום, ואינם מתערבים להפסיק את ההתעללות – גם לאחר שאזרחים שהגיעו ותיעדו את המתרחש מפנים את תשומת לבם לדברים (שהיו צריכים להבחין בהם ממילא). במקום זאת, הם מנסים בשלב מסוים להרחיק את האזרחים מהמקום.
4. האדישות וחוסר המעשה של השוטרים – הממונים על אכיפת החוק – צורמים וזועקים לשמים, לא פחות מהמעשים העברייניים שנעשו לעיניהם.
5. אבקשכם לבדוק את המקרה ולנקוט את הצעדים הדרושים:
א. נקיטת הליכים נגד השוטרים המעורבים;
ב. ריענון נהלים לגבי אופן הטיפול בתאונות של משאיות להובלת בעלי-חיים, לרבות הוראות לגבי אכיפת חוק צער בעלי-חיים בנסיבות אלו והוראות שיחייבו טיפול רפואי מיידי (או המתת חסד מיידית) של בעלי-חיים פצועים ופגועים.
בכבוד רב,

אתי אלטמן