03/04/2013

תגיות:
,,,

  

קמפיין חדש של תנו לחיות לחיות פונה אל שר האוצר יאיר לפיד בדרישה לכלול את בעלי החיים בתקציב המדינה. כיום המשרד להגנת הסביבה מקצה לבעלי חיים תקציב זעום שמיועד אך ורק לעיקור וסירוס כמות קטנה של כלבים וחתולים. אחריות הטיפול בבעלי חיים, ובכלל זה מתן טיפול רפואי, עיקור וסירוס, מציאת בתים מאמצים, אחזקת בתי מחסה וחילוץ בעלי חיים במצוקה נופלת על העמותות, שמצבן הכלכלי הולך ורע. מאות גורים מגיעים לתנו לחיות לחיות מרחובות מדינת ישראל והמדינה שותקת. אלפי אזרחים פונים לעמותה כאילו יש לה תקציב לאכלס ולעקר ולסרס את כל האומללים. עמותת תנו לחיות לחיות דורשת משר האוצר לסייע לבעלי החיים במתן כספים לטיפול בהם.

 

חברת כנען פרסום בתנועה וחברת האוטובוסים דן נרתמו למען המטרה והציבו לרשות תנו לחיות לחיות החל מהיום (3.4.2013) שלטי פרסומת על גבי אוטובוסים של דן. הקמפיין, שמופץ גם באופן ויראלי באינטרנט, מציב במרכז את סיפורה של ריצ'י כהן, כלבה נטושה שנמצאה ברחובות חדרה עם שמונת גוריה, ש"כותבת" לשר האוצר:

"שלום יאיר,
שמי ריצ'י. ריצ'י כהן. אני כלבה שנמצאה נטושה בשבת בחדרה, ביחד עם עוד שמונה גורים שאותם אני צריכה להאכיל, ואני אפילו לא יודעת מאיפה. 
גם אני, כמו מאות אלפי כלבים שייכת למעמד הביניים. המעמד שחי בין הרחוב לבין המכלאה, אם אפשר לקרוא לזה חיים. בלי בית, בלי מקום להניח את הראש, בלי יד שתלטף אותי, ובלי שום עזרה תקציבית מצד ממשלת ישראל לטיפול בבעיית בעלי החיים הנטושים בישראל. 
אני מבקשת ממך להודיע לנערי האוצר שגם בעלי החיים צריכים להיות סעיף בתקציב המדינה. לא סעיף כבד, אבל סעיף. כי למרות שאנחנו בסך הכל כלבים, גם לנו יש זכויות, יאיר. יש כלבים שמשרתים בצבא, יש כלבים שמשרתים במשטרה, יש כלבים שעוזרים לעיוורים, יש כלבים טיפוליים. אנחנו דווקא נושאים בנטל, ועוד איך. אז בבקשה, יאיר. לטיפולך".