31/03/2013

תגיות:
,,

 לכבוד:

ד"ר שפירא חובב
המועצה האזורית מטה בנימין 
 
ד"ר עמית בן שמחון
ד"ר נדב גלאון
משרד החקלאות
 
סנ"צ דביר בר אלי 
מפקד תחנת בית שמש 
משטרת ישראל
באמצעות פקס: 02-5898927
 
 
הנדון: תלונה על חשדות לכאורה להתעללות בבעלי חיים   
 
1. עמותת תנו לחיות לחיות הינה "ארגון למען בעלי חיים", כהגדרתו בחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד – 1994 – ומוסמכת לפעול להגנתם ולרווחתם של בעלי החיים בישראל, כאמור בחוק, ובכלל זה להגיש קובלנות פליליות ובקשות לצווי מניעה.
2. במשרדי עמותת "תנו לחיות לחיות" התקבל דיווח על הרעלת שני כלבים במושב צלפון. על פי הדיווח, התקבלה תלונה על כלבים משוחררים ופקחי המועצה הגיעו לבדיקה בביתה אולם מצאו כי הכלבים אינם משוחררים. לאחר כשבועיים נמצא אחד הכלבים מת מהרעלה והכלב השני נלקח לווטרינר לאחר שגילה סימני הרעלה ונמצא כי הורעל על ידי מתומיל, קוטל חלזונות.
3. העמותה רואה בחומרה רבה מעשים אלו. נראה כי יש טעם לחשוד כי קיים קשר בין האדם שהתלונן במועצה ובין ההרעלה. 
4. אין כל ספק כי במידה ויאומתו החשדות, מדובר במעשים הנוגדים את חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים) , התשנ"ד – 1994, האוסר על התעללות כלשהי בבעלי חיים, לרבות פגיעה בבעלי חיים וברווחתם. 
5. אבקשך לפעול בדחיפות בנושא ולהורות לגורמים המתאימים במשטרה למצות חקירה עד תום בהקדם האפשרי
 
 
נספחים:
דו"ח המעבדה שבדקה את הרעל
דיווחה של המתלוננת:
ג'בו, לברדור שחור, היה נמצא אצל השכן שלי שהיה מתייחס אליו בצורה איומה- קושר אותו כל היום, קשר אותו לרכב נוסע ושבר לו את כל הרגליים. בשלב מסויים החלטתי לקחת אותו ממנו,הוא חתם לי על טופס ויתור, והוא הפך להיות שלי בשמונה חודשים האחרונים.
הוא היה נמצא אצלי בבית, וכשאני בעבודה- קשור בגינה.
בנוסף אליו יש לי עוד כלב מסוג פיטבול, בן 10 שנים.
לפני כשבועיים הגיעו אליי הביתה פקחים מטעם מועצה איזורית מטה בנימין, וטענו כי מישהו הגיש תלונה אנונימית בכתב שהכלבים שלי משוחררים. אני לא הייתי בבית, סבתי הייתה וסבתי דיברה איתם, ועוד כשהיו שם הראתה להם שג'בו קשור בגינה, וויטו, הפיטבול, נמצא סגור בתוך הבית עם החתולים שלי.
אחרי כשבועיים מהיום שהם הגיעו אלינו לביקור "אזהרה", הגעתי הביתה ומצאתי את ג'בו, הלברדור המסכן, שגם ככה היו לו חיים נוראיים, מת ומכוסה זבובים. הלשון שלו הייתה כחולה, הגוף שלו היה חם וקשה ומתוח, שובל של צואה השתרך על האדמה תחתיו, והיה ברור שזאת הרעלה. עוד בזמן שאני וכל משפחתי (סבתי, שני בני דודים ובנות זוגתם, ושני לקוחות של בן דודי הספר שהיו במקום) בוכים על מותו של ג'בו ומתחילים בתהליכי קבורה, ויטו,הפיטבול הבוגר שלי, החל לפרכס ולהקציף, אישוניו התרחבו והוא נפל על הרצפה ולא הצליח לקום. מיד התקשרתי לוטרינר שלי.  שלחו אותי למרפאה הוטרינרית במודיעין, שם נתנו לו זריקה מעודדת הקאה. ויטו מיד הקיא נקניקיה מלאה בחומר ירוק זרחני. אספנו את הנקניקיה ושלחנו אותה לבדיקת טוקסיקולוגיה בבית דגן. הוא קיבל אטרופין (חומר נגד הרעלת זרחנים אורגניים,מכיוון שעוד לא ידענו באיזו הרעלה מדובר),נוזלים לוריד, ופחם פעיל על מנת לספוג את הרעלים בקיבה.
לאחר כמה ימים הגיעה התוצאה של הבדיקה, שהעידה על כך שהנקניקיה הייתה מלאה במתומיל, קוטל חלזונות ומזיקים.
משכנו כמה חוטים במועצה, וחיפשנו את התלונה שנשלחה בכתב על מנת שנוכל לחשוף את המרעיל. נאמר לנו שלא מתועדת שום תלונה לגבינו בחצי שנה האחרונה. אחרי כמה בירורים, מסתבר שאכן לא הוגשה תלונה בכתב, ושהמתלונן פנה אל הפקחים של המועצה בזמן שהיו במושב,וביקש מהם להעיר לנו.
אני מתחננת, אני מוכרחה למצוא דרך לקבל את שמו של המתלונן מהפקחים כדי שאוכל להגיש עליו תלונה נאותה במשטרה והוא יוכל לקבל את מה שמגיע לו! הוא מוכרח לדעת שאף אזרח לא יכול לקחת את ה"חוק" (אם קוראים לזה ככה בכלל) לידיים, ושרצח של בעל חיים הוא רצח לכל דבר!!
בבקשה עזרו לי!"