18/05/2020

תגיות:
,,


בעמותת ׳תנו לחיות לחיות׳ מדווחים היום על עלייה של למעלה מ50% בדיווחי הציבור על כלבים המצויים בחצרות בניינים ובתים, קשורים ברצועה, ללא צל, מים ואוכל.
בטמפרטורה הקיצונית ששוררת בחוץ, הנאמדת בכ-40 מעלות בממוצע ברחבי הארץ, מדובר בסכנת חיים מיידית לאלפי בעלי החיים המוחזקים בתנאים קשים אלה, בניגוד לחוק.

מתחילת החודש, מדווחים בתנו לחיות לחיות על מאות דיווחים, העוסקים בבעלי חיים שנמצאים בתנאי מחיה מזעזעים, ושחייהם בסכנה בשל החום הכבד.
העלייה המשמעותית בדיווחים אלה נרשמה אתמול והיום ובתנו לחיות לחיות בודקים כל פנייה במטרה להקל על סבלם של בעלי החיים ולמנוע את מותם בחום הכבד.

בתנו לחיות לחיות מזכירים לציבור כי קיימת חובה, על פי החוק, לוודא כי כלבים וחתולים אינם מוחזקים בתנאי מחיה קשים, ושכלבים אינם קשורים מחוץ לבית, ללא מחסה וצל, אוכל ומים טריים.
בימים אלה, יש להקפיד על כך שבעתיים היות וגם הקרקע רותחת מתחת לרגליהם החשופות של בעלי החיים, דבר שעלול לגרום להם לכוויות קשות.
אם נתקלתם בבעל חיים המוחזק בתנאים קשים ובניגוד להנחיות, יש לדווח על כך מיידית למוקד תנו לחיות לחיות בטלפון  3703*

יעל ארקין, מנכ״לית ׳תנו לחיות לחיות׳: ״כלב צריך לגור בבית, עם משפחתו ולא להיות קשור בחוץ, גם אם החוק היבש מתיר את העוולה הזו. הדבר הזה נכון לאורך כל השנה, אבל בימים אלה במיוחד- כלב שקשור בחוץ בסבירות גבוהה ימות. כדי למנוע אסונות כאלה, עלינו מוטלת האחריות לשים לב לכל בעל חיים שנמצא במצוקה. כולנו מקפידים בימים אלה לזרוק מבט לתוך רכבים חונים כדי לוודא שאיש לא שכח את ילדו ברכב לוהט, ואנחנו מבקשים מהציבור להסתכל גם אל חצרות הבתים והבניינים, לוודא שבעלי החיים אינם נמצאים במצוקה ושלא נשקפת סכנה לחייהם. אם אתם יודעים על כלב המוחזק בתנאים קשים בחום הכבד, אנא דווחו על כך מיידית למוקד תנו לחיות לחיות ואנו נפעל מיידית כדי לסייע׳.

עוד קוראת ארקין לציבור להוציא החוצה קערות עם מים טריים עבור כלבים וחתולים העוברים במקום. ״מדובר במעשה קטן שיכול להציל חיים! תנו לחיות לשתות״, דברי ארקין.
בנוסף, מוזמנות משפחות המעוניינות לסייע ולהירתם באופן נרחב לטובת הנושא, להגיע לבית המחסה הראשי של העמותה בכפר רות ולקחת איתם הביתה כלבים- בעיקר מבוגרים- כדי לתת להם בית נעים, מחבק ואוהב, בימים לוהטים אלה.