22/04/2020

תגיות:
,,

היום הוא יום כדור הארץ. יום שמטרתו היא להעלות את המודעות שלנו, ליכולת שלנו, לשמור על הכדור של כולנו…ואם עדיין לא שמתם לב, דווקא בימי קורונה, הכדור שלנו מרגיש הרבה יותר טוב.
הכדור שלנו הוא המרויח הכי גדול מהקורונה. וזה ללא כל ספק שיעור שכל אחד מאיתנו חייב לקחת לתשומת ליבו.

הירידה בתנועת כלי הרכב ופעילות התעופה, הביאה לירידה משמעותית בזיהום האוויר ובפליטת גזים שעלולים להשפיע על אקלים כדור הארץ. הירידה הבולטת ביותר הורגשה בסין, שנחשבת למדינה שאחראית לכמות הזיהום הגדולה ביותר בעולם, אולם גם במדינות אחרות ובחלקים אחרים של כדור הארץ נמדדה ירידה משמעותית ברמות הזיהום.
בטרם פרץ משבר הקורונה הייתה סין אחראית ל-30% בקירוב מכל פליטות הפחמן הדו-חמצני בעולם, אך בין ינואר למרץ הופחתה בכרבע כמות פליטות גזי החממה במדינה.
גם בישראל נמדדה ירידיה חדה בזיהום האויר.

הפחתות דומות בזיהום נמדדו ברחבי העולם, ולא רק באוויר: כך, למשל, המים בתעלות ונציה הדלילות בתנועה הפכו בתקופה האחרונה לצלולים, שקטים ולכן גם שוקקים בעופות מים.

לפי אפליקציית הניווט Waze והחברה להגנת הטבע, ישנה צניחה של יותר מ-50 אחוזים במספר הדיווחים על חיות שנדרסו בכבישים.

בעלי החיים התחילו להכנס לערים ברחבי העולם. ביפן נראו להקות צבאים, באתר נופש בחוף בוויילס, עדר של כ-150 עזים, פומה בצ'ילה, ברווזים בפריז, התעלות בוונציה התרוקנו מגונדולות עמוסות תיירים, ובמקומן הגיעו דולפינים וברבורים. אחרי הכל, לפני המדרכות, בתי המגורים והחנויות- זה היה חלק מהבית שלהם…

הקורונה הביאה להפסקת עונות הציד בכמה מדינות באירופה, בכמה ערים בסין החלו לאסור על אכילת בשר כלבים וחתולים, בספרד עשרות אירועי מלחמות שוורים בוטלו, מסלולי המירוצים האחרונים שנותרו בפלורידה לכלבי גרייהאונד נסגרו, עשרות פילים בתיאלנד ששימשו כאטרקציה לתיריים, תחת התעללות איומה- שוחררו, "הגרנד נשיונל" מרוץ הסוסים הגדול בבריטניה, הידוע באכזריותו כלפי סוסים בוטל, יעלים הסתובבו בטיילת באילת ויותר אנשים, ברחבי העולם מגיעים לאמץ כלבים וחתולים כדי לא להרגיש בסגר בודדים.

חומר למחשבה שכדאי שנזכור גם כשהקורונה תחלוף.