06/02/2013

תגיות:
,,

6.2.2013

לכבוד

גב' דלית שטאובר

מנכ"לית משרד החינוך

הנידון: הצגה מעוותת של בעלי חיים בפרסומת נגד אלימות

בשבוע האחרון נחשפתי לסרטון פרסומת במסגרת הקמפיין "די עם האלימות" שמשודר בערוץMTV. הקמפיין מציג בחור צעיר שמקבל הודעת טקסט מאיימת, ואז נרדף על ידי חבורה של כלבים גדולים ומפחידים. בסוף הסרטון מתברר שהכלבים הם בעצם בריונים, ומופיעה הקריאה "אל תהיה חיה – די עם האלימות".

הופתעתי מאוד לגלות כי הקמפיין מציג בצורה אלימה ולא הוגנת את הכלבים כמכונות רצח אכזריות שמופעלות על ידי גורם השולט בהם ופוקד עליהם לתקוף כל מטרה בעת שיחפוץ בכך.

תנו לחיות לחיות מתמודדת מדי יום ביומו עם מקרי אלימות רבים נגד בעלי חיים. תקצר היריעה מלמנות את כמויות המקרים המזעזעים של התעללות בחתולים חסרי ישע, התאכזרות מתוך שעשוע לכלבים, הרג של ציפורים וארנבות ועוד בעלי חיים רבים שנופלים קורבן לאכזריותם ובורותם של בני האדם, ובכלל זה ילדים ובני נוער רבים. לעתים קרובות המתעללים כלל אינם מפחדים שיבואו על עונשם בעקבות מעשיהם, והם אף מצלמים ומתעדים את מעשי האלימות ומפרסמים אותם באינטרנט קבל עם ועדה לשם צחוק והנאה מעוותת.

אנו מקיימים פעולות הסברה רבות על מנת לשנות מצב זה ולגרום לילדים, בני נוער ומבוגרים לגלות חמלה כלפי בעלי החיים. במקום ליצור קמפיין אשר מעודד הפגנת חמלה, התחשבות ודאגה לחסרי ישע, ובכלל זה בני אדם ובעלי חיים כאחד, הקמפיין הזה יוצר אפקט הפוך. הפרסומת למעשה מעודדת אלימות נגד בעלי  חיים ומגבירה את הפחד מפני כלבים המוצגים כחיות טרף צמאות דם.באופן אירוני, הוא אינו שם סוף לאלימות אלא מעודד אותה.

אבקשכם לנקוט את כל האמצעים הנדרשים על מנת להסיר את הסרטון ולהפסיק את השפעותיו השליליות. בעתיד, כדאי לשקול ליצור סרטונים אשר תומכים בדאגה וחמלה ואינם מציגים בעלי חיים באור כה שלישי, בייחוד לאור מצבם העגום בישראל כיום.

 

בברכה,

אתי אלטמן

דוברת תנו לחיות לחיות