05/02/2013

תגיות:
,,,,,

 5.2.2013
לכבוד:
סנ"צ שמעון בן שבו
מפקד תחנת זכרון יעקב
משטרת ישראל
באמצעות פקס 04-6299439

הנדון: תלונה על חשדות לכאורה להתעללות בבעלי חיים 

1. עמותת תנו לחיות לחיות הינה "ארגון למען בעלי חיים", כהגדרתו בחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד – 1994 – ומוסמכת לפעול להגנתם ולרווחתם של בעלי החיים בישראל, כאמור בחוק, ובכלל זה להגיש קובלנות פליליות ובקשות לצווי מניעה.
2. למשרדי עמותת "תנו לחיות לחיות" הגיע דיווח מזעזע על התעללות אכזרית בחתולי רחוב. כבר חודשים רבים, מאז חודש מאי 2012, שבני משפחה אחת מבנימינה מתעללים לכאורה בחתולים ואף מאיימים על שכניהם איומים אלימים. מדובר במשפחת……….. המתגוררת ברחוב ………… ב………..
בידינו סרטונים והקלטות שבהם נשמעים בני המשפחה מכאיבים לחתול (דקה 1:24 בהקלטה) וכן מתועדים חתולים שמסתובבים בשכונה עם פצעי ירייה בגופם. 
אנחנו חושדים כי בני המשפחה מחזיקים ברשותם רובה אוויר ויורים בחתולים באכזריות וסתם לשם השעשוע. יש לציין כי על פי הדיווח, הם מטילים אימה על כל השכנים אשר מפחדים להתעמת איתם. מצורף בזאת בנספח דיווחה של אחת השכנות אשר מתארת את כל מעשיהם של בני המשפחה.

"ראיתי את השכן עם מעדר שקית לבנה מלאה ומתנהג מוזר חששתי משומה לשלום החתולים וביקשתי מהאיש של הזבל להסתכל בפח שלהם והוא אמר שהוא מכיר אותם כבר מהבית הקודם ושאל אם אני מחפשת אקדח… שכנה מהבית מאחרוה התקשרה אלי יותר מאוחר ואמרה שהיא חושבת שלפנות בוקר האבא הוציא מאיפשהו חתול שהרג ושם אותו בשקית עם חול וצילמה אותו ואת השקית וכל זאת בלי שידענו ששתינו ערות"

"היום מצאתי מה שנראה כמו כדורים של רובה אויר בחצר …. החתולים חוזרים עם פציעות בקצב מסחרר … גם נעלמים לכמה ימים ואולי חוזרים מקיאים רזים ופצועים"

"דבר נוסף שאת צריכה להבין זה שאני ועוד כמה שכנים חוששים מהמשפחה הזו כבר הזמינו להם גם משטרה בנושא אחר והם איימו וצרחו גם על השוטרים שעמדו בעצמם חסרי אונים והמליצו לא להגיש תלונה"

3. העמותה רואה בחומרה רבה מעשים אלו ומבקשת לברר את העניין לעומקו, ולברר אם אכן המעשים בוצעו, ובמידה שכן –למצות עימם את הדין. יש לציין כי המעשים הללו נמשכים חודשים רבים ללא הפרעה, למרות שהוגשו תלונות רבות נגד המשפחה והגיעו ניידות משטרה, אולם לא נעשה מאומה. לאור העובדה כי קיימים כעת סרטונים המתעדים את מעשי המשפחה, אבקשך לחקור את העניין בכובד ראש ולהחרים את הנשק מחזקתם.

4. אין כל ספק כי במידה ויאומתו החשדות, מדובר במעשים הנוגדים את חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד – 1994, האוסר על התעללות כלשהי בבעלי חיים, לרבות פגיעה בבעלי חיים וברווחתם. 

5. אבקשך לפעול בדחיפות בנושא ולהורות לגורמים המתאימים במשטרה למצות חקירה עד תום בהקדם האפשרי.