31/01/2013

תגיות:
,,,

למשרדי עמותת "תנו לחיות לחיות" הגיע  השבוע דיווח מזעזע ומחריד על רצח כלבה. למעשה היו עדים שכניו של החשוד ברצח. העד המתגורר ביישוב בשפלה, דיווח כי בלילה שבין 28.1.2013 לבין 29.1.2013 בשעה 2:10 בלילה, התעוררו הוא ואשתו למשמע צעקה מחרידה של כלב. הם ניגשו לחלון וראו את שכנם מחזיק אבן גדולה בידו ומכה כלבה.


השכן יצא החוצה וראה כי הוא מכה את כלבתו הפרטית, כלבה מגזע בוקסר בת 10, בעזרת אבן גדולה בידו הימנית. ביד השנייה הוא חנק את הכלבה ומנע ממנה לנבוח. השכן נכנס לרגע לביתו כדי להתלבש וכשחזר החוצה הכלבה היתה מתה לאחר שנחנקה.

 

עוד מספר העד, כי החשוד מתגורר בכתובת זו בשכירות. לאחר שאירעו המעשים האלה, יצאה בעלת הבית מביתה וביקשה ממנו לעזוב את הדירה. החשוד לקח כמה מחפציו ועזב, והשאיר מכתב לבעלת הבית ולבנה, שבו הוא כותב כי אין להם זכות לשפוט אותו וכי הוא לא מרגיש רוצח. הבן של בעלת הדירה סיפר לאחר מכן לשכן כי לפני כן ראה את החשוד בעת מעשה: על פי דבריו, החשוד דקר את הכלבה בסכין, כפי הנראה ניסה לדקור אותה בלב אך לא הצליח לעשות כן, משום שהכלבה צרחה ודם רב זרם מהפצע. אז הרים החשוד אבן והכה אותה בחוזקה בראשה.

 

את המניעים לרצח לכאורה הווטרינר המטפל בכלבה, ד"ר ערן סיטון, דיווח לעמותת תנו לחיות לחיות כי לפני כחודשיים החשוד הגיע אליו עם הכלבה לטיפול בשל גידול בכלבתו. הכלבה בוקסרית כבת 10 עברה הסרת גידול מהמנדיבולה הימנית אצל וטרינר אחר והגידול חזר. מייד החל הבחור לשאול את ד"ר סיטון אם יש טעם לטפל והתעניין בהמתתה. ד"ר סיטון אמר לו לאחר בדיקת הכלבה כי הכלבה מקסימה, ערנית, אוכלת שותה, משחקת ללא בעיות מהגידול ובשלב זה אין סיבה מוצדקת להמיתה. היה מעין ויכוח בו שאל אותו בחור אם מוות בירייה עדיף ממות בזריקה והווטרינר ענה לו שכשימות יחזור לספר לו. הוא החליט לא להמית אותה ולכן הכלבה טופלה במתן תרופות ללא תשלום.

 

עוד נודע מדבריו של השכן, כי החשוד סיפר לו שהלך לפני כן לארבעה וטרינרים אחרים וגם הם לא הסכימו להמית את הכלבה בטענה כי מצבה טוב. הוא התקשר לד"ר סיטון פעמיים להתייעצויות כשנושא ההמתה עולה מכוונו והווטרינר סותם עליו את הגולל. הוא הגיע לביקור נוסף ואז נדרש לשלם, יצא מהמרפאה ולא חזר. לאחר ליל הרצח לכאורה, השכן סיפר על המעשים לחברו הווטרינר ד"ר סיטון, ולמחרת הם איתרו את קברה של הכלבה, הוציאו את הגופה מהקבר ומסרו אותה לנתיחה לקביעת סיבת וגורמי המוות.

 

תנו לחיות לחיות הגישה תלונה במשטרה בגין החשד למעשים המחרידים הללו. נוסף 
על כך, העמותה פנתה למשרד החינוך בבקשה להשעות מתפקידו את החשוד, המועסק כמורה בכיתה ב', עד לתום בירור העניין.

 

אתי אלטמן, דוברת העמותה: "מדובר במקרה מחריד ומזעזע. רצח פשוט כמשמעו. אין לתאר את גודל הזוועה, כשאדם נוטל את חייו של יצור חסר ישע, כלבה שהיתה נאמנה לו ובטחה בו במשך שנים רבות, בצורה כה אכזרית ופושעת. העמותה לא תנוח ולא תשקוט עד שהאשם ייתפס ויבוא על עונשו. הקלות שבה מבוצעים פשעים כנגד בעלי חיים במדינת ישראל היא בלתי נסבלת, ועל הציבור לדעת כי יש מי שמגן על בעלי החיים ומביא אשמים להישפט בפני החוק".