05/01/2013

תגיות:
,,,,

החלטה זו מגיעה אחרי מאבק ארוך של 23 שנים בחוות מזור, שהוקמה בתחילת שנות ה-90, ומאז הייתה אחראית לחטיפתם מהטבע, כליאתם, ושליחתם לניסויים אכזריים של אלפי קופים.
למרבה הצער, היועץ המשפטי לממשלה חייב את השר להגנת הסביבה לקבוע כי שינוי המדיניות ייכנס לתוקף רק לאחר תקופת מעבר של שנתיים, בה תוכל החווה להמשיך ולסחור בקופים. 
אנו נמשיך לפעול גם במהלך השנתיים שעד לכניסת ההחלטה לתוקף, על מנת למנוע את הסחר הכלכלי המסואב והאכזרי שמבצעת חוות מזור בקופים, ונדרוש כי מאות הקופים שניצודו על ידה בטבע וממילא לא ניתן לסחור בהם גם במהלך השנתיים האלו, יועברו לשיקום באופן מיידי.
החלטת השר להגנת הסביבה מעבירה מסר ברור וחד משמעי לכל מי שמתעלל בבעלי חיים לפרנסתו, על פיה הציבור בישראל אינו מוכן עוד לעבור בשתיקה על פרקטיקות אכזריות שקיימות רק מכיוון שקומץ של אנשים מתפרנסים מהן ומבצעים הרחק מהעין הציבורית, תוך התאכזרות שאיננה יודעת גבולות כלפי בעלי החיים. 
זהו יום שמח לכל מי שההגנה על החלש וחסר הישע הינה צו המצפון עבורו. אנו מקווים שגם פרקטיקות ניצול ודיכוי נוספות ביחס לבעלי החיים בחברה המערבית יסתיימו במהרה וילכו לתהום הנשיה בעקבות חוות מזור. 
אנו נמשיך לפעול לשם כך וקוראים לכל מי שההגנה על בעלי החיים וזכויותיהם קרובות לליבו – להצטרף אלינו.