09/01/2013

תגיות:
,,

על פי הדיווח, לפני כשבועיים הוזמן לוכד על ידי הווטרינר העירוני של עכו ללכוד להקה של 5 כלבים בוגרים ו-2 גורים. הלהקה הייתה מיועדת לעבור עיקורים/סירוסים ומציאת בתים בעזרתו של הכלבן מהסגר יסעור. 
למקום האירוע הגיע הלוכד שנקרא ללא לאסו, ללא רובה עם חצי הרדמה (אשר אין לו רישיון להחזיק) וללא כלובי לכידה. במקום האירוע נכחה .. בעלה, בנה ושכן שאמור היה לאמץ את אחד הגורים. הבן נותר במקום כל הזמן ליד הלוכד. הוא צפה בו מוציא מקופסא לבנה כדורים שנראו כמו כדורי פלאפל וזורק אותם לגורים. הנער רץ לביתו הסמוך לקרוא לאמו שעלתה לרגע הביתה עם בעלה ואולם כאשר הגיעה – שני הגורים מתו. 
הבקשות החוזרות ונשנות שלהם לא לגעת בגורים יצרו עימות מתלהם מאוד. 
הווטרינר הרשותי של עכו, ד"ר דב לרנר, הוזעק למקום והגוויות עם החומר שנמצא בשטח נשלחו לבית דגן לנתיחה טוקסיקולוגית.
 ביום חמישי האחרון חזרו התוצאות שמגלות חומר האסור לשימוש פרטי בשם מטומיל. החומר נמצא במכון הווטרינרי בבית דגן אצל ד"ר אולגה קוניאח, מומחית לטוקסיקולוגיה. 
כמו כן, קיים דיווח כי מצד הנהלת העירייה הופעלו לכאורה לחצים כבדים על כל המעורבים לא להתלונן על המדביר. לפי בירור שערכנו נראה כי מדובר באדם בשם ..כיום, מתוך חמשת הכלבים הבוגרים – שלושה נעלמו.
3. העמותה רואה בחומרה רבה מעשים אלו ומבקשת לברר את העניין לעומקו בדחיפות. 
4. אין כל ספק כי במידה ויאומתו החשדות, מדובר במעשים הנוגדים את חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד – 1994, האוסר על התעללות כלשהי בבעלי חיים, לרבות פגיעה בבעלי חיים וברווחתם. 
5. אבקשך לפעול בדחיפות בנושא ולהורות לגורמים המתאימים במשטרה למצות חקירה עד תום בהקדם האפשרי.
 
נספחים:
1. תמונות הגורים לפני ואחרי ההרעלה לכאורה
2. דו"ח הנתיחה הטוקסיקולוגית מהמכון הווטרינרי