19/12/2012

תגיות:
,,,,

 עוד הוא טען כי מיזה שנתיים לא מתבצעת מכירה של מלכודות והוא מודע לכך שאסור לחברה שלו למכור מלכודות שיעשו שימוש ללכידת חתולים .

המחלקה המשפטית תמשיך לעקוב אחר חברה זו ותעשה שיחות הקלטה לבדוק שאכן לא נעשות מכירת מלכודות ולא נעשות לכידות.

להלן הטקסט שנכתב באתר החברה:
"חתולי רחוב משוטטים מביאים עימם מזיקים כגון פרעושים.מזיק זה מטריד ומציק לבני האדם וחיות הבית.פתרון הומני המבוסס על לכידה והרחקת החתול.היא מלכודת רשת לחתולים. מלכודת בעלת עמידות גבוהה לחלודה בנוייה מרשת מגולבנת פועלת על מנגנון דריכה וניעלת הדלת.סגירה מהירה וקלה מומלץ להניח פיתיון כגון מזון חתולים,דגים וכדומה.רצוי ומומלץ לפזר בימים הראשונים את המזון הנבחר ליד מלכודת רשת החתולים.וזאת על מנת להרגיל את החתול לפיתיון ולאחר מכן להכניסו למלכודת עד ללכידה.הזהרה.מרגע הנחת מלכודת רשת החתולים חובה לבדוק לעיתים קרובות אם בעל החיים לא נלכד ברגע הלכידה חשוב לפנות במהירות מהאזור על מנת שלא לגרום למצוקה ופגיעה כתוצאה ממושכת במלכודת."

חשוב לציין כי אין איסור בחוק על מכירת מלכודות אך כמובן שפירסום מסוג זה מעודד רכישה של מלכודות לאנשים פרטיים שמעוניינים להעביר חתולים ממקומם- וזו כבר עברה על החוק.

להלן המכתב שנשלח ל"באג הדברות"



לכבוד

באג הדברות                                                                                                            מבלי לפגוע בזכויות

                                                                         

הנדון: התראה בגין לכידת חתולי חצר

 

בשם מרשתי, עמותת "תנו לחיות לחיות", עמותה רשומה העוסקת בהגנה על זכויות בעלי חיים, הנני לפנות אליכם בעניין הנדון, כדלקמן:

1.       מרשתי הנה "ארגון למען בעלי חיים", כהגדרתו בחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד – 1994 (להלן: "חוק צער בעלי חיים"), ומוסמכת לפעול להגנתם ולרווחתם של בעלי חיים בישראל, כאמור בחוק.

2.       במשרדנו התקבלה פנייה לכאורה, כי אתם מציעים לכאורה שירותי לכידת חתולי חצר והעתקתם ממקומם.

מצ"ב קישור לאתר האינטרנט אשר הנכם מפרסמים בו:

www.bug1.co.il/product.asp?ID=629

3.       חוק צער בעלי חיים אוסר על התעללות כלשהי בבעלי חיים, ובכלל זה על פגיעה בחתולי רחוב וברווחתם. עבירה על הוראות החוק הנה עבירה פלילית שדינה עד 3 שנות מאסר.

4.       לידיעתך, הגוף היחיד המוסמך על פי דין ללכוד חתולי רחוב הוא השירותים הווטרינריים, ואף זאת אך ורק על פי נוהלים מחמירים ביותר, וגם זאת כאופציה אחרונה ולאחר שנמצא שאין כל אפשרות אחרת להתמודד עם הבעיה, כגון על ידי עיקור וסירוס החתולים על מנת למנוע את התרבותם. לכידת חתולים ו/או פגיעה אחרת בהם, המתבצעת ע"י אדם פרטי, הנה עבירה על הוראות חוק צער בעלי חיים.

5.       לעניין זה, אבקש להסב את תשומת לבכם לפסק דינו של כב' השופט טל שחר בבש"א 163938/04 עמותת תנו לחיות לחיות נ' פרופ' פייזר (שלום תל אביב). בפסק דין זה מורה בית המשפט למשיב, אשר נהג ללכוד חתולים באמצעות מלכודת עקב כניסתם לבית הקרקע שלו, להתקין רשתות על כל חלונות הבית בכדי למנוע כניסת החתולים. עוד נפסק שם, כי בכל עניין הקשור בטיפול בחתולים עליו לפנות לווטרינר העירוני ולא לפעול על דעתו.

6.       בנוסף, ישנן קביעות מפורשות של המטה הארצי ושל משרד החקלאות, לפיהן לכידת חתולים ללא בעלים והעתקתם ממקום מגורם הקבוע הינן עבירות על הוראות סעיף 2 לחוק צער בעלי חיים.

7.       לנו, כבני אדם, אחריות כלפי בעלי החיים שבסביבתנו. עלינו לכבד את זכותם לחיים, את צרכיהם הבסיסיים, ולהבין כי הם חלק חשוב ואינטגראלי של סביבת חיינו. בעלי החיים, כמונו, הנם יצורים חיים החשים תחושות של פחד, כאב, רעב וכדומה.

8.       לידיעתכם, החתול הנו בעל חיים טריטוריאלי, ואינו עוזב את הטריטוריה בה הוא חי מרצונו. 

9.       על כן, המלצתנו החד-משמעית היא סירוס ועיקור החתולים במקום. רק בדרך זו תצטמצם אוכלוסיית החתולים בהדרגה, תוך שמירה על הטריטוריה מפני כניסת חתולים מבחוץ.

10.   אם האמור בתלונה אינו אמת, אנא ראו פנייה זו כמבוטלת, ואנו מתנצלים מראש על כל פגיעה שנגרמה לכם.

 

 

 

                                                                                                                               בכבוד רב,

            המחלקה המשפטית

            עמותת תנו לחיות לחיות