04/12/2012

תגיות:
,,

 לכבוד:

סנ"צ חיים פדלון – מפקד מדור איכות סביבה, משטרת ישראל
מר נדב גלאון – משרד החקלאות
המשרד לאיכות הסביבה

 

הנדון: תלונה חריפה-

א.      חשדות בגין לכידת כלבים שאינה תקינה ביישוב אפרת

ב.       חשדות בגין  היערכות עתידית לירי בכלבים משוטטים בחסות משרד החקלאות

 

  1. עמותת תנו לחיות לחיות הינה "ארגון למען בעלי חיים", כהגדרתו בחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד – 1994 – ומוסמכת לפעול להגנתם ולרווחתם של בעלי החיים בישראל, כאמור בחוק, ובכלל זה להגיש קובלנות פליליות ובקשות לצווי מניעה.

 

  1. למשרדי עמותת "תנו לחיות לחיות" הגיעה תלונה אודות חשד לכאורה להתנהלות בלתי תקינה של המועצה האזורית ביישוב אפרת. עולה מהתלונה כי האדון עודד בלקין (להלן: "המחזיק") החזיק כלבה מעורבת עבור חבריו שהינם הבעלים.

 

  1. הכלבה ברחה ממשמורתו של המחזיק. לאחר חיפוש שעלה בתוהו, פנה המחזיק למועצה ולכאורה נאמר לו כי לוכד המועצה תפס אותה ולא מצא אצלה שבב (נתון שאומת בשיחה עם המחזיק), ומכיוון שכך, שחרר אותה במקום מרוחק.

 

  1. המחזיק פנה לראש מחלקת שפ"ע (שיפור פני העיר) וראש המחלקה, אמר לו כי לכאורה עובד ערבי של הלוכד לקח את הכלבה לביתו וזו ברחה לו.

 

  1. במהלך החיפושים ולאחר קבלת המידע בנושא, הלך המחזיק לחפש אחר כלבתו בשטח המרוחק כמס' ק"מ מהיישוב, שטח שאינו בסמכות המועצה (לדברי המחזיק "שטח פלסטיני").  להפתעתו לנגד עיניו נתגלו לכאורה עשרות כלבים שככל הנראה הינם חסרי שבב, אשר לכאורה נזרקו שם ע"י הלוכדים האמורים. החשד הוא כי מדובר ב"נוהל" שגרתי של המועצה.

 

  1. לאחר העברת האחריות בנושא ממחלקה למחלקה פנו המחזיק והמתלונן יחדיו לראש המועצה. בפגישה זו נאמר להם כי המצוקה הקיימת של התושבים בגין כלבים משוטטים תיפתר לכאורה באמצעות הכשרת ציידי כלבים שנמצאת בעיצומה, ותצא לפועל תוך חודשיים, כל זאת, לכאורה באישור משרד החקלאות. בין השאר ציין ראש המועצה כי אין מדובר במקום היחיד בארץ בו תהליך כזה עומד להתרחש.

 

  1. אין כל ספק כי במידה ויאומתו החשדות, מדובר במעשים הנוגדים את חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד – 1994, האוסר על התעללות כלשהי בבעלי חיים, לרבות פגיעה בבעלי חיים וברווחתם.

 

  1. אבקשך לפעול בדחיפות בנושא ולהורות לגורמים המתאימים במשטרה למצות חקירה עד תום בהקדם האפשרי, ובנוסף להשעות לאלתר את הלוכד/פקח המדובר עד לבירור העניין