02/12/2012

תגיות:
,,,,,

הפניה באה בעקבות דיווח על הצפה של המקום במי שיטפונות בעקבות הגשמים בשבוע שעבר, הצפה שגרמה – לפי אותו דיווח – למותם של בעלי-חיים שהיו כלואים באותה עת במקום.

 

תחנת ההסגר משמשת להחזקת טלאים ועגלים שמיובאים לישראל מאוסטרליה דרך הים. במשך שבועיים או שלושה, בעלי-החיים הללו נאלצים לסבול כשהם דחוסים בספינות ענק, במסע ייסורים מקצה העולם ועד קצהו. סגורים בבטן האוניה או כלואים בקומות-על-גבי-קומות של מכלאות מעל הסיפון, בעלי-החיים האלו סובלים מצפיפות, חום, מחנק וזוהמה. כל תכלית המסע – שחיטת בעלי-החיים בסוף הדרך.

 

כעת מתברר שגם הפריקה מהספינה (הליך טראומטי כשלעצמו) אינה מביאה הקלה לטלאים ולעגלים המותשים. תחנת ההסגר, שנועדה, בין היתר, לאפשר להם להתאושש מהמסע, מוקמה בנקודה מסוכנת חשופה לשיטפונות. בשבוע שעבר התממשה הסכנה.

 

על שולחנו של שר האוצר מונחת הצעה להגדיל את היבוא של בעלי-חיים חיים לשחיטה בישראל, ובין היתר להקים לצורך זה תחנות הסגר נוספות. זאת בשעה, שגם תחנות ההסגר הקיימות מתגלות כסכנת חיים לבעלי-החיים הכלואים בהן.

 

תנו לחיות לחיות ביקשה היום ממנהל השירותים הווטרינרים לחקור את מקרה ההצפה הנוכחי, לאסור הכנסת בעלי-חיים חדשים לתחנת ההסגר ליד אילת, ולשקול את סגירת התחנה במיקומה המסוכן הנוכחי. העמותה דורשת מזה שנים להפסיק את היבוא של עגלים וטלאים חיים לשחיטה, יבוא שכל פעם מתגלה פן נוסף של אכזריות שכרוך בו.

 

לדיווח על ההצפה, לרבות תמונות: http://www.eilot.org.il/2012/11/%D7%A7%D7%A8%D7%A0%D7%98%D7%99%D7%A0%D7%94-%D7%A2%D7%9C-%D7%94%D7%9E%D7%99%D7%9D/