30/04/2014

תגיות:
,,,,,

 


במכתב פירטנו את ההתרשמות שלנו מביקור במקום: תנאי ההחזקה של מרבית בעלי-החיים הם מתחת לכל ביקורת. הכלובים קטנים. הסביבה של בעלי-החיים דלה ועלובה. לא משנה מה טבעו של בעל-החיים ומה סביבת המחיה הטבעית שלו – כמעט תמיד הוא מוחזק בכלוב המבוסס על חול, בטון וסלעיה בסיסית, לעתים בתוספת כמה ענפים יבשים, וכמעט ללא גורמי העשרה נוספים.

גם מבחינה חינוכית, הילדים שמבקרים במקום יוצאים עם מסרים שליליים: הכלובים הצרים והחשופים לא מאפשרים לימוד כלשהו על ההתנהגות של בעלי-החיים. ההרכב של קבוצות בעלי-החיים לא תואם את הרגליהם החברתיים (ישנם בעלי-חיים עדריים המוחזקים בבידוד מבני מינם). 
ההתבוננות בחלק גדול מבעלי-החיים דרך סורגים צפופים או במבט מלמעלה, כשבעלי-החיים נתונים בבור ביטון, מחנכת לשולטנות כלפי בעלי-חיים, ומרחיקה את הילדים מערכים של כבוד לבעלי-חיים ולטבע. שלטי ההסבר על בעלי-החיים מתייחסים אך ורק לתכונותיו של המין הביולוגי אליו הם משתייכים, ואין התייחסות כלשהי לבעלי-החיים האינדיווידואליים שבכלובים וההיסטוריה האישית שלהם.

גם אתם מוזמנים לפנות לעירייה, על-גבי דף הפייסבוק שלה – ולדרוש את שיפור התנאים לבעלי-חיים או העברתם למקומות הולמים יותר (לצערנו, מדובר בבעלי-חיים שלפחות את רובם לא ניתן להחזיר לטבע, כך שזה המעט שניתן לעשות למענם). הקפידו לשמור על לשון מכובדת – השפה שלכם היא הפנים שלנו!

זה הדף של העירייה:https://www.facebook.com/rishonlezion.muni?fref=ts

חשוב גם לזכור: התנאים בגן החיות בראשון הם קשים במיוחד, אבל משקפים את המציאות גם בגני חיות אחרים. גם בכלובים גדולים יותר, ומאובזרים יותר, בעלי-החיים לא זוכים לשמץ ממה שנחוץ להם באמת לסיפוק הצרכים הטבעיים שלהם. הם כלואים, סובלים מאינספור גורמי מצוקה, וחיים חיי שעמום, ניוון ולעתים קרובות גם בדידות.

בסרטון: חתול ביצות בתנועות סטריאוטיפיות לאורך סורגי הכלוב שלו, שמלמדות על מצב קשה של חסכים ומצוקה.