03/09/2012

תגיות:
,,

תנו לחיות לחיות הגישה תלונה נוספת נגד הפקת התוכנית "היפה והחנון" ונגד מנחה התוכנית פיני טבגר בגין מופע עם בעלי חיים ללא היתר וכן התעללות בבעלי חיים בתוכנית
לאחר שלפני כחודש הגישה העמותה תלונה למשרד החקלאות שבה נטען כי בתוכנית נעשה שימוש בבעלי חיים ללא היתר (עכברים, נחשים ועוד)
https://www.letlive.org.il/article_1451_%D7%AA%D7%9C%D7%95%D7%A0%D7%94-%D7%A0%D7%92%D7%93-%D7%94%D7%AA%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7

%AA-%D7%94%D7%99%D7%A4%D7%94-%D7%95%D7%94%D7%97%D7%A0%D7%95%D7%9F

בתוכנית ממשיכים לשתף בעלי חיים במשימות, והפעם – תרנגולים. כפי שניתן לראות בסרטון הבא:
http://beautygeek.nana10.co.il/Article/?ArticleID=922189

לכבוד
ד"ר נירית ציפורי
הממונה לפי חוק צער בעלי-חיים

שלום רב,

הנדון: תלונה פלילית בגין מופע ללא היתר עם בעלי-חיים והתעללות בבעלי-חיים
תוכנית היפה והחנון

1. מוגשת בזאת תלונה פלילית בגין הפגיעה בבעלי-חיים, כפי ששודרה בפרק 8 של התוכנית "היפה והחנון", וכמפורט בהמשך.
2. התלונה מוגשת כנגד חברת אבוט-רייף-המאירי, חברת ההפקה של התוכנית "היפה והחנון", כנגד ערוץ 10 שהציג את התכנית וכנגד המנחה, פיני טבגר. אנו מבקשים לחקור מי עוד בהפקת התוכנית אחראי לעבירה.
3. במסגרת הפרק הנזכר, שודרו תמונות ממשימה בה נדרשו חלק מהמשתתפים בתוכנית להיכנס לתא בעל קירות שקופים, בו הוחזקו בעלי-חיים שונים, ובכללם נחשים ועכברים (וכן לטאה, שלא היתה לה נגיעה ישירה למשימות שהוטלו על המשתתפים). בעלי-החיים האחרים לא היו בעלי-חוליות. המשתתפים נדרשו לתפוס בעלי-חיים בידיהם, להכניסם למיכלים שקופים, ולהעבירם לידי משתתפים אחרים שמחוץ לתא השקוף, אשר בתורם העבירו את בעלי-החיים לתאי אחסון שקופים אחרים.
4. ה"פואנטה" שבמשימה היתה הפחד והגועל שהפגינו מרבית המשתתפים שנכנסו לתא השקוף מבעלי-החיים. הרתיעה מבעלי-החיים התבטאה בהתייחסות אליהם. ניכר שהמשתתפים לא הודרכו בדבר האופן הנכון לתפוס את בעלי-החיים. נראו בתכנית המשודרת גם מספר מקרים בהם בעלי-החיים נפלו מידיו של משתתף בשל רתיעתו מהמגע בהם.
5. נוסיף על כך, שהתאים של בעלי-החיים היו קטנים וחשופים.
6. במהלך התוכנית הפעיל המנחה לחץ של ממש על המשתתפים להשתתף במשימה. שני זוגות של משתתפים נמנעו מהמשימה בכל-זאת: אחד מטעמי גועל, השני מטעמים אתיים.
7. הצילומים ששודרו הם, כמובן, רק תמצית מתוך מסכת ההתעללות הממושכת שסבלו בעלי-החיים לאורך יום הצילומים כולו.
8. במסגרת התוכנית נעברו שורה של עבירות על החוק:
א. מדובר במופע כהגדרתו בתקנות צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים) (תערוכות, הצגות ותחרויות של בעלי חיים), תשס"א–2001, והחשודים ארגנו אותו ללא היתר, והציגו בו בעלי-חיים ללא היתר.
ב. תנאי ההחזקה של בעלי-החיים לא עמדו בדרישות של תקנות צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים) (החזקה שלא לצרכים חקלאיים), תשס"ט-2009. כך, למשל, העכברים הוחזקו בתא ללא מקומות מסתור, ללא אפשרות להתחפר, ללא אפשרות לטפס, ללא מצע וללא מים. הנחשים הוחזקו בתא קטן מהנדרש בתקנות, ללא מקומות מסתור, עם אמצעי טיפוס בלתי-מספיקים (וללא שום אמצעי טיפוס בתא אליו הועברו) ועל רצפה חלקה ובלתי מתאימה. ניתן להניח שתאורת אולפן-הצילום שבתא לא כללה אור אולטרה-סגולי הדרוש לכל בעלי-החיים בהם נעשה שימוש. כל זאת, בניגוד לשורה של הוראות שבתקנות 3 ו-4 לתקנות הנ"ל.
ג. היחס הכולל לבעלי-החיים, כולל חשיפתם לאנשים שנרתעים מהם, אינם יודעים כיצד לגעת בהם ולהחזיק בהם, ושבסופו של דבר עשו זאת בצורה לא נכונה ואף הפילו בעלי-חיים מידיהם – וכל זאת, רק לצרכי בידור קהל צופים: כל אלו עולים כדי התעללות בבעלי-חיים (וראי רע"א 1684/96 עמותת "תנו לחיות לחיות" נ' מפעלי נופש חמת גדר, פ"ד נא(3) 832 (1997)).
9. נבקשך, אם כן:
א. לקבל לידייך את מלוא החומר המצולם מיום הצילומים עליו התבסס הפרק האמור;
ב. לחקור את המעורבים בפרשה ולאתר את העבריינים;
ג. להביא להעמדתם לדין של העבריינים;
ד. לעדכן אותנו בפעולותייך בנדון.

בכבוד רב,

יוסי וולפסון, עו"ד