03/09/2012

תגיות:
,,,,

הארגונים: "חוות מזור מנסה להיפטר מהקופים לפני שינוי המדיניות הישראלית, שצפוי לאסור על מתן רשיונות יצוא קופים לניסויים. אנו קוראים לציבור להתגייס לקמפיין עצירת משלוח המוות מחוות מזור, שכל מטרתו הברחת כמה שיותר קופים מהארץ לפני כניסת המדיניות החדשה לתוקף."

כזכור, נסיונה האחרון של חוות מזור לייצא 90 קופות לאותה מעבדה עוכב מאז חודש דצמבר 2011 במשך חודשים ארוכים, לרבות בצו ביניים שהוצא על ידי בג"צ לבקשת עמותת תנו לחיות לחיות, ומנע את המשלוח – עד שלבסוף המשלוח בוטל כליל, בין היתר לאחר שבג"צ קבע בפסק דינו כי החווה לא תוכל לייצא קופים שניצודו בטבע ונכלאו בחווה.

כעת מנסה חוות מזור לייצא שוב קופים לאותו יעד. לארגונים אף נודע שהחווה מסרבת להעביר לגורמים הרשמיים בישראל את האישורים הנדרשים לבחינת הבקשה, ומנסה לייצא את הקופים בניגוד למדיניות הישראלית התקפה לפיה על החווה להוכיח מהן מטרות המחקר אליו מיועדים הקופים.

SNBL היא מעבדה שמבצעת מבדקי רעילות על בעלי חיים, לרבות על קופים, ונחשפו בה עשרות רבות של מקרי התעללות קשים בקופים, אשר תועדו בדו"חות מצמררים של רשויות הפיקוח. במסגרת מבדקי רעילות אלו, המעבדה נוהגת להלעיט קופים בכימיקלים שונים עד שגופם קורס.

למיטב ידיעת הארגונים, SNBL היא הלקוח האחרון של חוות מזור, ולאור כוונת השר להגנת הסביבה לאסור כליל על ייצוא קופים מישראל לניסויים, מנסה ככל הנראה חוות מזור לייצא כמה שיותר קופים מהחווה בטרם תשונה המדיניות.

הארגונים למען בעלי חיים הכריזו על פתיחת קמפיין לעצירת משלוח המוות, והם קוראים לציבור להטות שכם ולהתגייס לעצירתו ולהצלת הקופים, באמצעות פעולות מחאה והצטרפות לדף הפייסבוק של הקמפיין להצלת הקופים: "יחד נסגור את חוות מזור"– www.facebook.com/CloseDownMazor

מעמותות תנו לחיות לחיות, מאחורי דלתות המעבדה והאגודה הישראלית נגד ניסויים בבעלי חיים נמסר: "מדובר בפרק אכזרי ונורא נוסף בקורותיה של חוות מזור. גם במהלך פרפורי הגסיסה של החווה, אשר מתפרנסת מסחר מסואב ואכזרי בבעלי חיים, מנסים בעליה להרוויח בצע כסף על גבם של הקופים, ובניגוד לפסיקת בג"צ מנסים לייצא קופים למעבדת המוות SNBL מבלי להוכיח מהי מטרת המחקר אליו מיועדים הקופים. למעשה, ברור שכל מטרת הייצוא היא להבריח מהארץ כמה שיותר קופים לפני שינוי המדיניות הישראלית, שינוי אשר צפוי לאסור על ייצוא קופים מישראל למטרות ניסויים. אנו קוראים לציבור להתגייס לקמפיין לעצירת משלוח המוות, ולמנוע סבל נורא ממאות הקופים שמנסה החווה לשלוח למעבדת הרעילות בארה"ב, אשר הינה לא פחות מאשר גהנום עלי אדמות".