31/07/2012

תגיות:
,

 לכבוד

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו

הנידון: התעלמות מופגנת מהתעללות ורצח חתולים באשדוד

לפני יותר משנה, בתאריך 15.6.2011, פנתה עמותת "תנו לחיות לחיות" אל משטרת ישראל ואל השר לביטחון פנים מר יצחק אהרונוביץ' בכתב ובטלפון והעלתה תחינה נואשת ודרישה לעזרה במקרה קשה של התעללות חוזרת ונשנית בחתולים ברחוב הרב קוק באשדוד.

אזרח מודאג וכואב בשם איתן רגב, שסבו הקשיש, בן כ-75, מתגורר ברחוב הרב קוק, פנה אלינו ותיאר מצב מחריד, שבו נערים מתעללים בחתולים באכזריות על בסיס יומיומי, ואף תיאר את שיטות הרצח: מכניסים את החתולים לשק, רוגמים באבנים, מכים במוטות ברזל וחונקים אותם למוות. לאחר שנמצאו עוד ועוד גופות חתולים, פנה רגב אלינו והוגשנו תלונות למשטרה, כתבנו מכתבים, פנינו למשרד להגנת הסביבה, למשרד החקלאות, למשרד החינוך ואף שוחחתי באופן אישי עם מפקד התחנה דאז סנ"צ גבי דדון ובוטח לי שתהיה התערבות וטיפול חמור של המשטרה – הרי שמות הנערים החשודים במעשים הנוראים היו ידועים לנו והם נמסרו באופן ישיר למשטרה. באותה תקופה נשלחו מתנדבים מטעם המשטרה למקום (לא שוטרים), ואולם, למרות שזהות הנערים המבצעים את המעשים הייתה ידועה, אז כפי שהיא ידועה גם היום – לא נעשה דבר! ככל הידוע לנו, לא בוצעה הסברה, לא הוגשו תלונות נגד הנערים, לא נפתחה חקירה בנושא ואפילו לא הוגברה נוכחות שוטרים באזור לצורך הרתעה.

אין זה מפליא אם כן, כי השבוע, שנה לאחר הפנייה הראשונה בנושא רחוב הרב קוק, קיבלנו פנייה נוספת מאותו אזרח, המדווח כי סבו מוצא גופת חתול מת על בסיס שבועי. מדי כמה ימים נרצח חתול ברחוב בדרך אכזרית כזו או אחרת ולאיש מגורמי האכיפה לא אכפת. המצב פשוט ממשיך כפי שהיה – נערים, אולי משועממים בגלל חופשת הקיץ, מכלים את זעמם בחתולים מסכנים, שבעבר חיו בשלווה ברחוב, כשדיירי הבניין היו מאכילים אותם, וכיום הם חיים במציאות מזוויעה ומזעזעת שבה כל נער משועמם יכול לבעוט, לרגום באבנים, להכות ולחנוק באין מפריע. אף אחד לא עוצר אותם.

כותב לנו איתן רגב "סבא שלי, איש בן כמעט 75 שנים, החליט שלא נותרה לו עוד ברירה ושהוא צריך לעשות 'פטרולים' – כי אין משטרה שתסייר בשבילו" – האם זה המצב שצריך להיות במדינת ישראל בשנת 2012? איש בן 75 מסייר בשכונה בעצמו כדי לוודא שנערים בריונים לא מתעללים בחתולים? תושבי השכונה נאלצים להתעמת בעצמם עם פורעי חוק? ההתעלמות המופגנת מרצח של בעלי חיים חפים מפשע הגיעה לרמה בלתי נסבלת. אנחנו כעמותה קורסים תחת כמות הפנמיות שמגיעות אלינו, מכלים את המשאבים הדלים שלנו בניסיון להציל את החיות מהאלימות הקשה של בני האדם ומשוועים לעזרה – והכתובת שלנו היא משטרת ישראל.

 אדוני המפכ"ל, אנא בצעו את עבודתכם והצילו את בחתולים האומללים האלה. שנה שלמה עברה והמצב נותר על כנו – ממשיכים לרצוח אותם סתם, בלי סיבה. רק כי אפשר. זה לא מצב הגיוני במדינת ישראל של שנת 2012.

בברכה,

אתי אלטמן,

דוברת עמותת תנו לחיות לחיות.