30/07/2012

תגיות:
,

התלונה מוגשת בגין התעללות בבעלי-חיים בניגוד לסעיף 2(א) לחוק צער בעלי-חיים (הגנה על בעלי-חיים), התשנ"ד-1994, הקובע "לא יענה אדם בעל חיים, לא יתאכזר אליו ולא יתעלל בו בדרך כלשהי". החוק אינו מגביל עצמו לסוגי התעללות מסוימים, וכולל גם התעללות שנגרמת בשל התנערות מהחובה להגן על בעלי-חיים.

עמותת 'תנו לחיות לחיות' העבירה מספר פעמים בעבר דוגמאות רבות בנוגע ליחס לבעלי חיים בישראל הכוללות הזנחה, התעללות, כלבים שנזרקים לרחובות, שינוע בעלי חיים באופן אכזרי, בעלי חיים פצועים שלא זוכים לטיפול, חיות משק שלא יכולות להזיז גופן במשך כל חייהן ועוד דוגמאות קשות רבות. מצוקת בעלי החיים ידועה לראש הממשלה בעקבות פניות רבות ללשכתו והעברת מידע רב בנושא.

אנו רואים בראש הממשלה אחראי קולקטיבית על עבודת שרי הממשלה לרבות שרת החקלאות הגברת אורית נוקד וראש העיר באר-שבע. עמותת 'תנו לחיות לחיות' כורעת תחת העומס הבלתי נסבל הנובע מהיעדר תקצוב הולם לפתרון הריבוי הטבעי של בעלי החיים המשוטטים ברחובות ישראל, ובהם כלבים וחתולים רבים אשר נחשפים מדי יום להתעללות ואכזריות בלתי נתפסת. כמו כן, על ממשלת ישראל להטמיע, באמצעות משרד החינוך, תכנית לימודים המתבססת על  ערכים של חמלה וחינוך להבנת הצרכים של כלל בעלי החיים בישראל.

אנו רואים בראש הממשלה, שרת החקלאות וראש העיר באר-שבע  אחראים ישירים לבעיה הקיימת ודורשים את התערבותם המיידית בהנחיית משרדי הממשלה השונים לשחרר תקציבים הולמים, ולהפסיק לסמוך אך ורק על ציבור אוהבי בעלי החיים, שהם התורמים העיקריים לרווחתם של בעלי החיים ולהמשך פעילות העמותות בישראל.

 

לנוכח כך, החליטה עמותת 'תנו לחיות לחיות' להגיש תלונה במשטרה כנגד הנוגעים לדבר על עבירה לכאורה על חוק צער בעלי חיים.