19/06/2012

תגיות:
,,,,

לאחר שבשבועיים האחרונים חודש הקמפיין הציבורי נגד חברת אל על, הודיעה היום (18.6.2012) החברה לארגונים למען בעלי חיים שלקחו חלק בקמפיין, כי לא תטיס קופים עבור חוות מזור, גם אם משמעות הדבר תהיה להתמודד עם הליכים משפטיים מצד חוות מזור.

מזה חודשים ארוכים שארגונים ופעילים רבים למען בעלי חיים, הן מישראל והן ממדינות אחרות, דורשים מאל על להבהיר האם בכוונתה להטיס את משלוח הקופים הנוכחי מחוות מזור. היום (18.6.2012), התחייבה אל על בפני הארגונים כי לא תטיס את הקופים מחוות מזור, וכי תעמוד בהתחייבותה מספטמבר 2010. החברה התחייבה להמנע מהטסת קופים למטרת ניסויים, לרבות קופים עבור חוות מזור, והבהירה שכל עוד לא יינתן פסק דין סופי חדש שיחייב אותה לפעול בניגוד להחלטתה מספטמבר 2010 לחדול מלהטיס קופים למטרת ניסויים, היא תימנע מכך, ולא תטיס קופים למטרת ניסויים עבור חוות מזור או עבור כל גורם אחר. אל על, כמו גם הארגונים, כמובן משוכנעים שאין ולא ניתן לחייב את אל על להטיס קופים בניגוד לרצונה, כפי שקבע לאחרונה גם היועץ המשפטי לממשלה בחוות דעתו.

כזכור, לאחר מספר שנים של לחץ ציבורי, הודיעה חברת אל על בחודש ספטמבר 2010 כי הנהלת החברה החליטה לשנות את מדיניותה ולהמנע מלהטיס בעלי חיים לתעשיית הניסויים. בהחלטה זו, הצטרפה אל על לעשרות חברות תעופה בעולם שנמנעות מלהטיס בעלי חיים, ובפרט קופים, לתעשיית הניסויים.

באוקטובר 2010 אף שלחה אל על הודעה רשמית לארגון BUAV הבריטי, הכוללת התחייבות ברורה כי החברה תמנע מלהטיס קופים המיועדים לניסויים.

למרות זאת, לאחרונה התפרסם כי אל על המשיכה להטיס קופים עבור חוות מזור, וכי בכוונת אל על להטיס גם את משלוח הקופים שכרגע נמצא בדיון בבג"צ, ככל שצו המניעה שמונע את הוצאתו יבוטל.

לאור זאת, החל קמפיין ציבורי בינלאומי נרחב נגד החברה, ובימים האחרונים הגיעו למשרדי החברה בכל העולם עשרות אלפי אי-מיילים, טלפונים והודעות בפייסבוק, אשר קוראים לחברה לקיים את התחייבותה מספטמבר 2010, ולהמנע מהטסת קופים למטרת ניסויים.

כאמור, היום הודיעה אל על לארגונים באופן חד משמעי כי לא תטיס את הקופים מחוות מזור, גם אם משמעות הדבר שהיא תצטרך להתמודד עם הליכים משפטיים מצד חוות מזור.

מתנו לחיות לחיות, מעמותת מאחורי דלתות המעבדה ומהאגודה נגד ניסויים בבעלי חיים, נמסר בתגובה: "אנו מברכים על התחייבות אל על לא להטיס את הקופים מחוות מזור. הבהרנו לחברה שאם היא תפר את ההתחייבות שהיא נתנה לנו היום, כפי שעשתה ביחס להתחייבות מספטמבר 2010, אנו נעשה כל שביכולתנו על מנת שאף אדם נאור ובעל מצפון לא יטוס שוב במטוסי החברה. אנו מבקשים להודות לציבור הרחב שהתגייס ותמך בקמפיין הזה, בישראל ובעולם כולו, ומבקשים להבהיר שנמשיך לעקוב אחרי הנושא ולוודא שהתחייבות אל על מקויימת, ושאף בעל חיים לא יוטס על ידי החברה לגהנום שבמעבדות התופת".