11/06/2012

תגיות:
,,,

  

לכבוד

מר אליעזר שקדי

מנכ"ל

אל-על נתיבי אויר לישראל

 

 

               

 

11 ביוני 2012

 

 

 

דחוף

שלום רב,

 

הנדון: הטסת קופים מחוות מזור לניסויים על ידי חברת אל-על

 

למיטב ידיעתנו, חוות מזור עומדת לנסות להטיס קופים לניסויים אכזריים במעבדת רעילות בארה"ב, אשר ידועה לשמצה בהתעללויות בבעלי חיים שנחשפו בה.

מכתבנו אליך מה-22.3.2012 לא נענה על ידכם (לנוחותך, מצורף שוב עותק המכתב). במכתב זה התייחסנו לכך שנודע לנו כי אל על הסכימה להטיס קופים אלו עבור חוות מזור, בניגוד להתחייבויותיה להמנע מלהטיס בעלי חיים למטרת ניסויים.

לאחרונה אף נודע לנו כי אל על הצהירה שהיא איננה מעוניינת להטיס קופים מחוות מזור לניסויים, אך סבורה שלאור פסק הדין בין הצדדים שניתן בהסכמה בשנת 2002, כאשר אל על עוד הייתה חברה ממשלתית, הרי שהיא נדרשת לנקוט בצעדים כלשהם על מנת להפסיק להטיס קופים עבור חוות מזור. חרף הצהרות אלו מצד אל על, לא ידוע לנו שאל על עשתה פעולה כלשהי בהקשר זה.

אל על אף לא עשתה כל פעולה בהקשר זה מאז הודעתה מספטמבר 2010 כי לא תטיס עוד בעלי חיים לניסויים. בנסיבות אלו, האחריות למחדלי אל על רובצת לפתחה של החברה, ומצופה ממנה לעמוד בהתחייבויותיה והצהרותיה ולהמנע מלהטיס קופים עבור חוות מזור, גם אם ישנו סיכוי כלשהו שחוות מזור תנסה לנקוט בהליכים משפטיים נגד אל על (הליכים שאנו סבורים שהינם הליכי סרק שאין בהם ממש, וכל מטרתם הינה להפעיל לחץ נפסד על אל על).

בוודאי ראית, כי לאחרונה פורסמה עמדתו של היועמ"ש לממשלה, במסגרתה הוא מבהיר כי לעמדתו לא ניתן לחייב את אל על להטיס בעלי חיים לניסויים בניגוד להחלטתה.

נוכח האמור לעיל, אנו מבקשים כי תודיעו לנו באופן ברור וחד משמעי, האם בכוונת אל על להסכים להטיס עבור חוות מזור את משלוח הקופים הנוכחי.

ככל שיש דבר מה שביכולתנו לעשות על מנת לקדם את המנעותה של אל על מהטסת הקופים מחוות מזור – אנא עדכנו אותנו בכך, ואנו נשמח לסייע.

פעילים יקרים-הצטרפו אלינו לבקשה ושלחו פקס  039714405  להפעיל לחץ ולמנוע את הזוועה