23/05/2012

תגיות:
,


לכבוד

מר נסים סספורטס

מנהל חברת כיוונים לתרבות הפנאי

באמצעות פקס 08-6290028 (טלפון 08-6290029)

 

שלום רב,

 

הנדון: ירי ביונים

 

1.         ממידע שהגיע לידינו עולה, כי ככל הנראה פעל בתחום מוזיאון הנגב, אדם היורה ביונים, וזאת ככל הנראה לפי הזמנתו של המוזיאון.

2.         ירי מעין זה הוא הפרה לכאורה של איסור ההתעללות שבחוק צער בעלי-חיים (הגנה על בעלי-חיים), התשנ"ד-1994. מדובר בעבירה שדינה עד שלוש שנות מאסר.

3.         ירי ביונים הוא מעשה אכזרי. מעבר לעצם ההריגה של היונים, במקרים רבים פגיעות ירי אינן גורמות להרג מיידי, אלא פוצעות את היונים שעשויות לגסוס משך זמן ממושך.

4.         חוק צער בעלי-חיים אוסר על גרימת סבל לבעלי-חיים ללא תכלית ראויה, או כאשר ישנם אמצעים אחרים להשגת אותה תכלית ואשר פגיעתם פחותה.

5.         אם ישנה במוזיאון הנגב בעיה שנוצרת בעקבות נוכחות גדולה של יונים, סביר להניח שמקורה ברשלנות בניקוי פסולת המשמשת את היונים כמזון. ביצוע ניקיון הולם (ופעולות אחרות מסוג זה) הוא גם הפתרון לבעיה שהוא בר-קיימא ומידתי.

6.         לעומת זאת, ירי ביונים אינו רק אקט אכזרי, אלא גם בלתי-אפקטיבי. גם אם הירי קוטל מספרים גדולים של יונים, הרי שגורמים מקצועיים עמדו על כך שהאוכלוסיה מתאוששת במהירות, והחלל שנוצר נתפס בידי יונים אחרות, לעתים במספר גדול מקודם.

7.         מאחר שמדובר בשיטה לא אפקטיבית, ממילא היא אינה משרתת שום "תכלית גואלת" שתצדיק את גרימת הסבל, ושתוציא אותה מכלל איסור ההתעללות בבעלי-חיים.

8.         הירי ביונים בתחום הנמל מהווה הפרה לכאורה גם של חוקים אחרים, כגון סעיף 4(א) לחוק הגנת חיית הבר, תשט"ו-1955.

9.         התעללות בבעלי-חיים היא, כאמור, עבירה פלילית שדינה עד שלוש שנות מאסר.

10.     בנוסף לכך, הוסמכה עמותת תנו לחיות לפנות לבתי-משפט בבקשות לצווי מניעה, כאשר ישנו חשש סביר להפרת חוק צער בעלי-חיים – הליך שמטבע הדברים כרוך בטרחה ובהוצאות.

11.     בשנת 2005 ו-2006 היה מקרה דומה של ירי ביונים נשוא של קמפיין ציבורי ומשפטי רחב, לאחר שממגורות דגון שכרו אדם שירה ביונים, במקום לפעול בהתאם להנחיות הווטרינר הרשותי, ולנקות פסולת גרעינים שמשכה את היונים. בעקבות הקמפיין הופסק הירי – לא לפני חשיפה מביכה של הדברים בתקשורת.

12.     לפרטים נוספים בנושא, הנך מוזמן לעיין בקישורים הבאים:

http://anonymous.org.il/artdagon2.html

http://anonymous.org.il/art196.html

13.     לאור דברים אלו נבקשך להפסיק את פעולות הירי ביונים, ככל שאלו נמשכות, ולהודיענו ללא דיחוי על כך שפעולות כאלו לא יינקטו בהמשך.

בכבוד רב,

יוסי וולפסון, עו"ד

 

העתק: מר רוביק דנילוביץ', ראש העיר באר-שבע, באמצעות פקס 08-6274874 (טלפון 08-6463890)

בעקבות פניית העמותה- הירי הופסק! מצ"ב קוב. PDF