14/05/2012

תגיות:
,,,

 10 חודשים אחרי שניתן צו מניעה המחייב את חיל האוויר להמנע מלהחזיק כלבים קשורים ללא מרחב מוצל – מודה חיל האוויר כי הוא ממשיך להפר את הוראות החוק ואת צו המניעה שניתן על ידי בית המשפט

 

היום (שני), הגישה תנו לחיות לחיות לבית משפט השלום בראשל"צ בקשה לנקיטה בהליכי בזיון בית משפט נגד משרד הבטחון, צה"ל, מפקד חיל האוויר, הרמטכ"ל ושר הבטחון, במסגרתה מבקשת העמותה מבית המשפט להטיל עליהם סנקציות שיביאו להפסקת הפרת הוראות צו המניעה שניתן על ידי בית המשפט בחודש יולי 2011. על פי צו המניעה, חוייב חיל האוויר "להימנע מלהחזיק כלבים כשהם קשורים דרך קבע לאורך גדרות בסיסים מבלי שיש להם מרחב מוצל ששטחו אינו פחות משלושה מטרים רבועים רצופים, לא כולל שטח מלונה".

צו המניעה היה אמור להיכנס לתוקף לגבי חיל האוויר בחודש נובמבר 2011. חיל האוויר ביקש פעמיים דחייה של מועד כניסת צו המניעה לתוקף. בבקשת הדחייה האחרונה, שהוגשה בחודש ינואר על ידי חיל האוויר ועל פיה ניתנה לחיל האוויר אורכה עד לסוף חודש פברואר לעמוד בהוראות צו המניעה, הודיע חיל האוויר כי מכיוון שלאחר מועד זה מתחילה העונה החמה – הוא לא יבקש דחיות נוספות, ויעמוד עד למועד זה בהוראות צו המניעה.

לתנו לחיות לחיות נודע כי למרות זאת, ממשיך חיל האוויר להפר את הוראות צו המניעה. בתשובה לפניית העמותה לחיל האוויר מחודש מרץ האחרון, הודה החייל בתחילת אפריל כי הוא ממשיך להפר את הוראות צו המניעה ב"כמחצית מבסיסיו הרלבנטיים". חיל האוויר הוסיף כי מייד לאחר חופשת הפסח יגיעו משלוחי ציליות והוא יחדל מהפרת הוראות הצו.

לאחר חופשת הפסח, גילתה תנו לחיות לחיות כי למרות הבטחות חיל האוויר, הפרת צו המניעה נמשכת.

כזכור, תנו לחיות לחיות מנהלת מזה זמן רב קמפיין אינטנסיבי נגד תופעת "כלבי הכבל" וקשירת הקבע של כלבים בחיל האוויר. בחודש יוני שעבר אף פנתה תנו לחיות לחיות לבית המשפט בבקשה לצו מניעה נגד המדינה, בשל העובדה שחיל האוויר וצה"ל מפרים את הוראות החוק ביחס לכלבים אלו, ונמנעים מלספק להם ולו את המרחב המוצל המינימלי המתחייב על פי החוק, וגורמים כך לפגיעה קשה ולהתעללות בכלבים.

בית המשפט מתח ביקורת חריפה על המדינה, וקבע, במסגרת צו מניעה שהוציא נגד המדינה, כי עד לחודש נובמבר 2011 נדרש חיל האוויר לחדול מהפרת הוראות החוק ומהפגיעה בכלבים.

כאמור, היום הוגשה על ידי תנו לחיות לחיות בקשה לבזיון בית משפט נגד המדינה, שממשיכה להפר את הוראות החוק ולפגוע בכלבים.

 

מתנו לחיות לחיות נמסר בתגובה: "זהו אחד מאותם מקרים קשים בהם אנו עדים להתעללות ממוסדת מצד המדינה בבעלי חיים, שנמשכת גם לאחר שבית המשפט מחייב את המדינה לחדול מכך. אנו מקווים שבית המשפט לא יעבור לסדר היום על התנהלות חיל האוויר, ויטיל על האחראים לפגיעה בכלבים עונשים משמעותיים, לרבות עונשי מאסר, שיהיה בהם כדי להביא את חיל האוויר לציית באופן מיידי לצו המניעה ולהבהיר כי יש להוקיע מכל וכל התעללות ממוסדת מצד המדינה בבעלי חיים".