09/05/2012

תגיות:
,,

 לכבוד:

ח"כ אורית נוקד

שרת החקלאות ופיתוח הכפר

באמצעות דוא"ל: [email protected]

 

הנדון: ליקויים חמורים והיעדר הסגר עבור בעלי חיים משוטטים במועצת מרום גליל

 

כבוד השרה נוקד שלום רב,

 

זה זמן רב שמגיעים דיווחים אודות הטיפול הלקוי ו/או חוסר הטיפול של מועצה אזורית מרום גליל בכלבים משוטטים לכאורה. על פי הדיווחים שהגיעו, נוהגים פקחי המועצה האזורית ללכוד כלבים שבשטחם ולהעבירם לכאורה לשטחי מועצה אזורית שכנה.

 

בהתנהלות חמורה זו קיים חשש אמיתי וממשי שמועצה אזורית גליל מעבירה ללא כל בדיקה רפואית כלבים שעשויים להיות נגועים במחלת הכלבת. אנו רואים זאת בחומרה רבה. ראוי היה כי משרד החקלאות יקים בשיתוף עם המועצה האזורית תחנת הסגר לפי הנחיות משרד החקלאות ודרישות חוק צער בעלי חיים.

 

במסגרת הבדיקה שערכתי, יצרתי קשר עם ד"ר רון ישראלי, רופא ווטרינר שותפות גליל אשר אישר בפניי כי אכן קיים חשד לכאורה להעברת כלבים ממועצה אזורית גליל.

 

גברתי השרה, עמותות בישראל נאבקות מידי יום על מנת להנעים את חייהם הן של בעלי החיים והן של בני האדם שבקרבם הם נמצאים. לא יתכן כי מקרים מהסוג הזה יעשו כאשר חובת השמירה על נהלי משרד החקלאות חלים על רשויות בהם יש רופאים ווטרינרים ואילו ברשויות שבהן אין רופא רשותי ו/או תחנת הסגר חיי התושבים ובעלי החיים יהיו הפקר. כמו כן, אני מודה שאני מופתעת שראש המועצה האזורית גליל, מר עמית סופר אינו רואה בעניין זה ערך עליון שכן מדובר בבריאותם של תושבי המועצה ובעלי החיים המשוטטים בה. אני מצפה שראש המועצה יעשה את המתבקש ויקדם נושא חשוב זה.

 

אבקש את התערבותך המיידית בנושא זה מכיוון שאם לא יעשה דבר בעניין, עשויים תושבי האזור למצוא עצמם בסכנה אם וכאשר מחלת הכלבת תתפרץ באזור זה.

 

אודה לך אם תוכלי בבקשה להורות לאנשי משרדך לחקור טענות אלו ואם אכן אלו ימצאו נכונות, נבקש לתקן ליקויים אלו לאלתר.

 

העתקים:

ד"ר נדב גלאון – מנהל השרותים הווטרינרים

ד"ר נירית ציפורי – הממונה על חוק צער בעלי חיים

גב' גלי דוידסון – ראש אגף הגנת בעלי חיים במשרד להגנת הסביבה

עו"ד גיא נוסן – היועץ המשפטי של עמותת תנו לחיות לחיות

 

בהערכה רבה,

אתי אלטמן – דוברת

'תנו לחיות לחיות'