09/01/2012

תגיות:

 הלחימה בנטישות בע"ח-  בעקבות ריבוי נטישות הכלבים ברחבי הארץ ואי יכולת של גורמי האכיפה בישראל לפעול כנגד אותם נוטשי כלבים  החליטה המחלקה המשפטית להילחם  בבעלי כלבים אשר נוטשים את כלביהם ובשל כך שלחה המחלקה המשפטית  מכתבי התראה לפני נקיטת הליכים משפטים  במקרים של נטישות כלבים ובעלי הכלבים הנוטשים  נאלצו לשלם ההוצאות בגין הטיפולים הוטרינרים ובין ההחזקה בכלבם עד שהעמותה מצאה לכלב בית חם אחרר.

הקמת קבוצת ידידי המחלקה המשפטית כנגד חנויות חיות אשר פועלות בניגוד לתקנות ההחזקה –

המחלקה המשפטית של העמותה גיבשה קבוצת עו"ד אשר מטרת הקמת קבוצה זו היא בראש ובראשונה המשך הלחימה למען זכויות בע"ח בישראל .

קבוצה זו של ידידי המחלקה המשפטית מקבלת עדכונים בנושא חקיקה, מקרי התעללויות ופרויקטים למיניהם שהעמותה  רוצה לקדם.

הפרויקט הראשון שקבוצה זו פועלת בו הינו פרויקט של חנויות חיות בפרויקט זה ידידי המחלקה המשפטית יפעלו כנגד חנויות חיות ברחבי הארץ אשר מוכרות בעלי חיים, וזאת באמצעות פעולה לאכוף עליהן את תקנות ההחזקה.

קליניקת תנו לחיות לחיות – בחודש 10.11 נפתחה הקליניקה הייחודית של עמותת "תנו לחיות לחיות" בשיתוף עם המרכז האקדמי קריית אונו, בקליניקה זו לוקחים סטודנטים למשפטים חלק פעיל במחלקה המשפטית של העמותה ועוברים קורס אשר מלמד אותם על זכויות בעלי החיים בישראל וחוק ותקנות צב"ח. מטרת הקליניקה היא העלאת המודעות של המשפטנים בנוגע לזכויות אשר מעוגנות בחוק של בעלי החיים בשאיפה שסטודנטים אלו בעתיד יגיעו למשרות מפתח בפרקליטות או במשטרה ואז יפעלו לשמור על זכויותיהם של בעלי החיים.    

מושב אביגדור- במקרה דנן הגישה המחלקה המשפטית כתב תביעה לבית המשפט השלום בקרית גת כנגד משפחה אשר קשרה חוט ברזל לצווארו של כלב מהיותו גור וחוט זה לא הוסר מצווארו מעולם. לאחר הגשת כתב התביעה המשפחה נסוגה מעמדתה כי אינה אחראית לכלב ושילמה את הוצאות הטיפול הווטרינרי בכלב אשר כלל כמה ניתוחים.

ירי בכלב "כתם" ע"י שוטר ומתנדב–  בעקבות ירי של שוטרים לעבר כלב בתוך החצר של בעליו, פנתה עמותת תנו לחיות לחיות בכתב למפכ"ל המשטרה, למפקד מח"ש, ואף הגישה בליווי מתנדב של העמותה במשרדי מח"ש בתל אביב תלונה רשמית לבדיקת תפקודם של השוטרים.

צו מניעה החלטת שופט- בהחלטת בית משפט השלום בפ"ת קבע בית המשפט כי כל עוד יש לעמותת תנו לחיות לחיות אסמכתאות ולו לכאורה להוות תשתית מספקת לפניה לבית משפט, תנו לחיות לחיות יכולים לפנות לבקש צו מניעה כנגד אותו אדם או חברה.

צו מניעה כנגד חברת תברואה-  בצו מניעה שהוגש ע"י תנו לחיות לחיות לבית משפט השלום בראשון לציון הושגה הסכמה בין הצדדים וניתן תוקף של פסק דין המורה: כי במידה ותהייה פנייה לחברת התברואה לבצע לכידה של חתולים בתוך מבנה סגור, הצבת המלכודות ולכידתם תעשה בתיעוד ובדיקתם אחת ל- 3 שעות ובמידה וילכד חתול בתוך המבנה, חברת התברואה תפעל להוצאתו מחוץ למבנה תוך שמירה על סביבתו הטריטוריאלית.

צו מניעה כנגד חברת תברואה-  בצו מניעה שהוגש ע"י תנו לחיות לחיות כנגד חברת תברואה בבית משפט השלום בתל אביב ניתן צו מניעה קבועה בהסכמה כנגד חברת התברואה כי לא יעסקו כלל בפעולות של לכידת חתולים.
 

שחקן כדורסל בליגת העל אשר הורשע בארגון קרבות כלבים-   שחקן NBA לשעבר, גארד-פורוורד בן 30, ארגן את הקרבות בביתו בתחילת שנות ה-2000 וב-2004 הורשע ונפסקו לו 80 שעות עבודות שירות. עמותת "תנו לחיות לחיות" התנגדה להחלטה של בעלי מכבי חיפה ג'ף רוזן לצרף את וודס, ששיחק לאחר שנופה מפורטלנד לפני שהגיע לישראל. ויובהר "קרבות כלבים הם התעללות חמורה בבעלי חיים, שיסוי אכזרי של כלבים האחד בשני, כשמהצד עומדים אנשים שמה שמשלהב אותם זה לראות בעלי חיים פצועים ומדממים על כן פנתה המחלקה ושלחה מכתב לשרת התרבות והספורט השרה לימור לבנת בכדי שתפעל שמי שאשר הורשע בהתעללות בבע"ח לא יהיה שחקן פעיל בליגת העל, כיום השחקן עזב לשחק באוקרינה. 

העלאת המודעות בקהילה –

המחלקה המשפטית פועלת בבתי ספר ובקהילה ועורכת הרצאות בקרב בני נוער להעלאת המודעות לזכויות בעלי חיים ובתקווה שפעילות מסוג זה תמנע התעללות בבע"ח בקרב בני נוער.