09/01/2012

תגיות:
,

  

כלבי הכבל

במסגרת מאבק ארוך ומתמשך נגד החזקת כלבים ברחבי ישראל כשהם קשורים בקשירת קבע (24 שעות 7 ימים בשבוע), ניהלנו שני הליכים משפטיים נגד חיל האוויר, הגורם המרכזי בישראל שמחזיק ככה כלבים בישראל. ההליך הראשון התייחס לנושא המרחב המוצל. בית המשפט קיבל את טענותינו והוציא צו מניעה נגד חיל האוויר. בהליך השני, שעסק בתקיפות של כלבי כבל באחד הבסיסים על  ידי ראמים (חיה גדולה שדומה לאייל), חיל האוויר חזר בו לפני בירור ההליך, ופעל כפי שדרשנו לבנות גדר שתפריד בין הכלבים לראמים. אנו נמצאים כיום בעיצומו של תהליך מול חיל האוויר, לשינוי שיטת החזקת הכלבים בבסיסים. במקביל, אנו ממשיכים לפעול להפסקת תופעת כלבי הכבל במדינת ישראל כולה, כי לשום כלב לא מגיע שיחזיקו אותו קשור 24 שעות 7 ימים בשבוע. קשירת קבע של כלבים היא התעללות קשה ואכזרית בכלבים, ואנו נפעל עד שתופעה מכוערת זו תמוגר ממדינת ישראל.

 

שימוש בבעלי חיים בתעשיית הבידור

בחודש אפריל הגיעו לארץ שני קרקסים שעושים שימוש בחתולים. ביחד עם פעילים רבים למען בעלי חיים, הופעל לחץ ציבורי רב על הרשויות המקומיות ועל המקומות בהם היו אמורים להיערך ההופעות. מספר הופעות בוטלו בשל הלחץ הציבורי, באחד מהם (ההופעה באשקלון), הורידה העירייה את המסך באמצע המופע. לקרקסים נגרם נזק רב, הן כספי והן תדמיתי. בנוסף, גילינו שאחד הקרקסים מפר את ההיתר לשימוש בבעלי חיים שניתן לו, ובמסגרת פניה לבית המשפט על ידינו הוא חוייב לחדול מהפרת ההיתר. כיום מתנהלת חקירה פלילית נגד הקרקס שהפר את ההיתר, ואנו מעריכים כי יוגש נגדו כתב אישום.

בנוסף, אנו פועלים לגיבוש נוהל ברור שימנע מתן היתרים לחלק גדול מן המופעים שכיום מקבלים היתרים, ובין היתר ימנע מתן היתרים שכוללים הטסה בינ"ל של בעלי חיים. אנו נמשיך לפעול נגד השימוש בבעלי חיים בתעשיית הבידור עד שהוא יפסק לחלוטין במדינת ישראל, כי אין שום דבר מבדר בניצול של בעלי חיים לשם שעשוע ובידור.

 

חוק עיקור וסירוס חובה

מדי שנה הורגות הרשויות בכלביות עירוניות בישראל כ-100,000 כלבים בריאים. אנו פועלים מול משרד החקלאות לחקיקת חוק שיחייב כל מי שמחזיק כלב לעקרו/לסרסו, או לפחות להתחייב לשורה של תנאים נוקשים שימנעו את המשך ההתרבות הבלתי נשלטת של כלבים בישראל, התרבות שמביאה להרג הנוראי של הכלבים בישראל.