16/09/2019

תגיות:
,,

הם התעללו בתרנגולות- האם ישלמו על כך? האם למישהו בכלל אכפת?

עתרנו לבג"ץ יחד עם אנימלס כדי שיורה לפרקליטות להפסיק להתמהמה ולא לשתוק להתעללות!
ביקשנו מבית המשפט שיורה לפרקליטות להגיש כתב אישום נגד זוגלובק ובכירים בה בשל עבירות של התעללות בבעלי חיים במשחטת העופות שלהם.

הסיפור התחיל עוד ב-2013, כשנחשפה התעללות קשה ושיטתית בתרנגולים ותרנגולי הודו במשחטת זוגלובק בשלומי, במסגרת תחקיר של אנימלס. ראינו תמונות של תרנגולים שנלכדו בכלובים לא תקניים ושבורים, מכונה שרוקנה את הכלובים על ידי טלטולם בחוזקה, כשהתרנגולים נופלים או תלויים מהכלובים הפגומים, ותרנגולים שהמתינו סגורים בכלובים ימים ולילות שלמים, ללא מים ומזון, עד שנשחטו. גוססים, עופות רבים הושלכו באוויר.
מיד אחרי פרסום התחקיר הגשנו תלונה למשטרה בגין עבירות של התעללות בבעלי חיים בניגוד לחוק צער בעלי חיים ולתקנות שנקבעו מכוחו. את ההודעה על סגירת התיק, בלי להעמיד אף אדם אחד לדין, קיבלנו רק ארבע שנים אחר כך, ורק אחרי שפנינו לבג"ץ. הערר שהגשנו על סגירת התיק נדחה בחודש מאי האחרון, שנה וחצי אחרי שהגשנו אותו. לבעלי החיים אין את הזמן הזה!
ולמה החליטה הפרקליטות לסגור את התיק ולדחות את הערר? לדבריה, לא רק שאין די ראיות, אלא שלא ראוי להעמיד את האחראיים לדין פלילי בנסיבות! זאת למרות תחקיר מצולם שנמשך ארבעה חודשים ועשרות עדויות, ביניהן של וטרינרים, שמתארות את הזוועות שנגרמו למאות אלפי ואף מיליוני בעלי חיים.

הפרקליטות, אם זאת לא התעללות שדורשת אכיפה, מה כן?
בפועל, אנשי תעשיית המזון מהחי יודעים שהם יכולים לעשות ככל העולה על רוחם.
ככה נראית תעשיית הניצול והמוות שמאחורי הנקניקיות והשניצלים, ורשויות אכיפת החוק משתפות איתה פעולה בשתיקה שוב ושוב!
בעתירה ביקשנו מבג"ץ שיורה לפרקליטות להעמיד לדין את זוגלובק ומנהלים בה, או שייתן לנו לנהל את ההליכים הפליליים נגדם בעצמנו. הגיע הזמן שגם מנכ"לים יבינו שלהתעללות בבעלי חיים יש מחיר!