28/09/2011

תגיות:
,

27 לספטמבר 2011

לכבוד:

סנ"צ יוסי שרביט

מפקד תחנת עפולה

באמצעות פקס: 04-6524465

 

הנדון: תלונה על חשדות לכאורה להתעללות בבעלי חיים   

  

  1. עמותת תנו לחיות לחיות הנה "ארגון למען בעלי חיים", כהגדרתו בחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד – 1994 – ומוסמכת לפעול להגנתם ולרווחתם של בעלי החיים בישראל, כאמור בחוק, ובכלל זה להגיש קובלנות פליליות ובקשות לצווי מניעה.
  2. בתאריך 23 לספטמבר הגיע למשרדי העמותה דיווח ע"י בחור בשם …, תושב קיבוץ בצפון ועובד שם . על-פי דיווחו, ראה את אחד העובדים של הקיבוץ, כאשר ברכבו מלכודות ללכידת חתולים. בהמשך, צפה במר… משליך את החתולים שלכד (2 גורי חתולים ו-2 חתולים בוגרים) אל תוך בור ביוב עמוק.
  3. לאחר המעשה , פנה המתלונן לעבר הבור ורץ לחלץ את החתולים המסכנים שהושלחו למותם.
  4. עמותת תנו לחיות לחיות רואה במעשה חמור זה עבירה על חוק צער בעלי חיים ומגישה תלונה כנגד מר .
  5. אין כל ספק כי במידה ויאומתו החשדות, מדובר במעשים הנוגדים את חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים) , התשנ"ד – 1994, האוסר על התעללות כלשהי בבעלי חיים, לרבות פגיעה בבעלי חיים וברווחתם.

1.       אבקשך לפעול בדחיפות בנושא ולהורות לגורמים המתאימים במשטרה למצות חקירה עד תום בהקדם האפשרי

 


עבור:

 
מר חנן ארז-ראש מועצה
איזורית מגידו
 
הנדון: התעללות והתאכזרות לחתולים
א.נ.
לאחרונה הובאה לידיעתי פרשיה של התעללות והתאכזרות קשה לחתולים אשר התרחשה בקיבוץ …הנמצא בשטח שיפוט המועצה שבאחריותך, על ידי נושא תפקיד בכיר בישוב. המשטרה חוקרת ומעורבת במקרה.
 
מעשים קיצוניים אלה והאכזריות האיומה שהייתה מעורבת בהם, התקיימו על רקע העובדה כי במועצה המנוהלת על ידך לא קיים מענה מסודר לבעיית החתולים המשוטטים וזאת באמצעות עיקורים וסירוסים.
ביום שישי, 23 לספטמבר, התקשר אדם ודיווח כי במסגרת עבודתו בישוב וכתושב הקיבוץ צפה ב … המשמש כ….בישוב, כאשר בתוך רכבו ישנם מלכודות חתולים. בהמשך, סיפר המדווח כי ראה את מר….משליך אותם לתוך בור ביוב בעודם בחיים. המדווח חילץ 4 חתולים שנזרקו ברוע לב אל תוך הבור כאשר לא ידוע כמה נזרקו באותו יום או בעבר באופן שיטתי לתוך הבור.
בהמשך, יצרתי אני קשר עם משטרת יקנעם ודיווחתי להם על האירוע. המשטרה ביקשה שהמדווח יתקשר למוקד 100. לאחר הדיווח הגיע למקום ניידת משטרה שראתה וקיבלה את כל הפרטים.
מתוך החזון של דמות הבוגר שגובש על ידי פורום המנהיגות החינוכית במועצה שלך עולה כי אתם שואפים לבוגר השומר על ערכים של אחריות כבוד וסובלנות, ערכים שאינם יכולים להתקיים על רקע מעשי נבלה ואכזריות לבעלי חיים במיוחד לכאלה הנעשים על ידי בוגרים נושאי תפקיד המהווים מודל לחיקוי עבור הצעירים. אנו קוראים לכם לפעול מידית לפתרון של בעיית החתולים המשוטטים במועצה שלכם על ידי צמצום התרבותם וזאת באמצעות עיקורים וסירוסים .
 
העתק:
ד"ר תאיס קוסמן- וטרינרית רשותית.
סנ"צ יוסי שרביט – מפקד משטרת עפולה
 

 

הגורים נמצאים אצל עדנה בטבעון וישמחו לבית במהרה: 0503199395