28/02/2019

תגיות:
,,

לפני כ- 8 חודשים הגיעה משטרת ישראל אל דירה ברמת גן ממנה נשמעו קולות שבר ובכי מירורים. השוטרים נדהמו למצוא בדירה כלב קטן קשור בקולר חנק אל כסאב ובעליו לא הסתיר מהשוטרים שהוא מחנך אותו באמצעות אלת בייסבול כי הוא עושה צרכים בבית. הבחור נלקח לחקירה והכלב הועבר ע"י משטרת ישראל לבית אומנה.

משטרת ישראל בחרה שלא להגיש כתב אישום נגד לבחור (מר הוכבאום) מסיבות שאינן ברורות ומר הוכבאום פנה אל בית המשפט בבקשה שיחזירו לו את הכלב. בית המשפט נעתר לבקשתו.

האומנה שכבר מחזיקה בכלב 8 חודשים נקשרה אליו, דאגה לכל צרכיו לרבות ניתוח מציל חיים להסרת 2 אשכים טמירים באשר הכלב העונה היום לשם צ'ומפי כלל לא היה משובב, מחוסן, רשום , מסורס ומטופל ווטרינרית. כלב מסכן , מוזנח שהמשטרה ובית המשפט החליטו שלא לדאוג לו ולגורלו.

צ'ומפי הגיע אל משפחת האומנה ככלב מבוהל ומפוחד, עם זנב בין הרגליים, מפחד מכל רעש ובורח כאשר אנשים זרים נכנסים לדירה וכמובן שנרתע מכל מוצר שמזכיר אלה או מקל.

היום לאחר 8 חודשי שיקום צ'ומפי הוא כלב שמח, מאושר וכמובן בריא ומטופל היטב, אך עדיין עושה צרכים בבית בשל החרדות הרבות אותן הוא נושא עמו.

בצר לה פנתה משפחת האמנה אל המחלקה המשפטית של תנו לחיות לחיות אשר הסכימה לייצגה פרו בונו ופנתה אל ב"כ של מר הוכבאום בבקשה להשיב את הכספים אשר הוציאה האומנה בהתאם לחוק בכדי להציל את צ'ומפי ולדאוג לכל מחסורו. במקום להיכנס למשא ומתן ולפתור את הסוגיה, בחרו מר הוכבאום ועורכי דינו לעתור לבית המשפט נגד משפחת האומנה בטענה של "בזיון בית המשפט".

המחלקה המשפטית שלנו השיבה בתגובה מפורטת ומנומקת אל בית המשפט הנכבד בכדי שיגן על זכויותיה ושל האמנה על זכויותיו של צ'ומפי.

הדיון נקבע ליום 28/02/19 בשעה 12:30 בבית משפט השלום בהרצלייה בפני כבוד השופט יעקב שקד.

אנו מפצירים בבית המשפט לחזור בו מהחלטתו לאור החומרים החדשים שהציגה משפחת האומנה ולאור זכויותיה ולדאוג לצ'ומפי שכבר הגיע אל המנוחה והנחלה ואל לנו לפגוע בו אלא לנסות לשמור עליו בבית האמנה שכמובן מוכן ורוצה לאמץ אותו.

המחלקה המשפטית שלנו שוקדת בימים אלה על פנייה לפרקליט המחוז בהתאם לסעיף 15 לחוק צער בעלי חיים, בבקשה לאשר לה להגיש קובלנה פלילית בהתאם לחוק צער בעלי חיים נגד מר הוכבאום ולהחליף בכך את התביעה המשטרתית שבחרה לסגור את התיק וזאת במקביל לתביעה האזרחית הכספית שתגיש בשם משפחת האומנה בגין הכספים שמר הוכבאום חב לה.