09/05/2018

תגיות:
,,

1,238,178 בעלי חיים עברו ניסויים בישראל בשנת 2017 לפי נתונים רשמיים, שאינם כוללים את מספר בעלי החיים ששימשו לניסויים במערכת הביטחון. מדובר בעלייה קיצונית ביחס לשנים קודמות. הזינוק בהיקף הניסויים (יותר מפי שניים!) מלמד שכל המנגנונים שמתיימרים לאפשר ניסויים רק במשורה וכ"מוצא אחרון" הם לא יותר מאשליה.


מהנתונים ניתן ללמוד כי 44% מהניסויים הם בדרגות הסבל הגבוהות ביותר ורובם (למעלה מ 50%) של הניסויים כלל אינם מתיימרים להציל בני אדם או לקדם את הרפואה. חייהם של בעלי החיים הפכו להפקר, וניתנים היתרים לחתוך בבשרם ולצורב את נשמתם רק לצורך "קידום המדע" או לצורכי מיקסום רווחים של תעשיית המזון מן החי.

אנו דורשים מעורכי הניסויים לצאת ממגדל השן היוקרתי והנוח ולחשוף בפני הציבור מה קורה במעבדות. כבר שנים שאנו טוענים שהמועצה שאמורה לפקח על הניסויים בבעלי חיים, והוועדות שמאשרות אותם, מהוות חותמת גומי בה נסיינים מפקחים על עצמם ומאשרים אחד לשני בשיטת יד רוחצת יד והגוף נשאר מסריח- או במקרה הזה גופם של בעלי החיים מבותר באכזריות ונשלח למות בפח.

הנתונים מוכיחים שההבטחות שניתנות לציבור, כביכול ניסויים בבעלי חיים נערכים רק כמוצא אחרון, להצלת חיים, הן מסך עשן. הדרך להצלת חיים היא בשיטות מחקר מודרניות, ובפיתוח סביבה ואורח חיים בריא, ומערכת רפואית מתפקדת. את הניסויים בבעלי חיים יש להפסיק, כך שזכרם יישאר ככתם שחור בהיסטוריה, יחד עם המנגנונים ששימשו לטייח אותם.