22/11/2009

תגיות:

לאחרונה הגיעו למשרדי העמותה פניות של אזרחים, הסובלים ממוגבלות פיזית, ואשר נעזרים בכלבי עזר המסייעים להם להתמודד עם מוגבלותם. כלבי העזר מהווים כלים חשובים בחיי היומיום של אנשים אלו, ולרוב הם מלווים אותם באופן קבוע ולאורך כל שעות היום. הסוג המוכר ביותר של כלבי עזר הוא כלבי נחייה לעיוורים, אך ישנה קבוצה רחבה נוספת של כלבי עזר המוכרת פחות לא רק ע"י הציבור, אלא- וחמור מכך- אינה מוכרת בחוק (חוק איסור הפליית עיוורים המלווים בכלב נחייה, התשנ"ג-1993).
החוק במתכונתו הנוכחית מקנה הגנה רק לעיוורים העושים שימוש בכלבי נחייה מפני הפליה בכניסה למקומות ציבוריים ובקבלה למשרה כזו או אחרת, בעוד שיתר העושים שימוש בכלבי עזר אינם זוכים להגנה. בתוך קבוצת הנעזרים בכלבי עזר נכללים אנשים קטועי גפיים, חולי אלצהיימר, ועוד. כתוצאה מכך נתקלים אותם אנשים, אשר עבורם אין תחליף לכלב העזר ככלי (וכחבר) להתגבר על מוגבלותם, באותו יחס מפלה שלשם מניעתו נחקק החוק.
על מנת לתקן את המצב המעוות הקיים, הגישה העמותה בקשה לשר הרווחה והשירותים הציבוריים לתקן את החוק כך שיכלול את כלל קבוצת בעלי המוגבלויות העושים שימוש בכלבי עזר, כך שלא ייאלצו עוד להיתקל ביחס מפלה מצד החברה, בה הם זכאים להיות חלק שווה.