27/12/2017

תגיות:
,,

לפני כחודשיים החליט הווטרינר העירוני בנתניה, לבקשת המרכז הרפואי "דורות" בעיר, ללכוד את כל 45 החתולים שבחצר המרכז הרפואי ולהעביר אותם למקלט סגור כפי שדיווחנו לכם כאן

מייד כשנודע לנו בתנו לחיות לחיות על ההחלטה, הגשנו בקשה לצו מניעה דחוף לבית משפט השלום בפתח תקווה, כנגד משרד הבריאות ועיריית נתניה.

משרד הבריאות והנהלת המרכז הרפואי דורות, התנגדו בחריפות לביטול ההחלטה, ועמדו על לכידת החתולים וסילוקם מן המתחם.

אתמול התקיים דיון סוער בבית המשפט בבקשה לצו מניעה זמני. בית המשפט ביקר את נוהל משרד הבריאות וקבע כי לא ניתן לפרסם נוהל כזה בחלל ריק, מבלי לקיים דיון בהשפעותיו על אוכלוסיות נוספות לבד ממאושפזי המרכזים הרפואיים, ובכלל זה השפעותיו על בעלי החיים.

בית המשפט המליץ לצדדים כולם להיפגש ולשבת על שולחן הדיונים בנפש חפצה ולהגיע למתווה פעולה שיהא מוסכם על כולם- על משרד הבריאות, על הרשויות המוניציפליות ועל ארגונים למען בע"ח.

בשל התעקשותנו ולנוכח עמדת בית המשפט, הודיעה עיריית נתניה שהיא נסוגה מן ההחלטה ללכוד את החתולים במרכז הרפואי, ונכונה להגיע למתווה פעולה חלופי, הומני שיוסכם על הצדדים.

אנו מברכים את עיריית נתניה על החלטה נכונה זו, ומצפים לשבת יחד על שולחן הדיונים ולסייע בידי הצדדים להגיע למתווה פעולה חוקי, הומני מוסרי וחומל.

תנו לחיות לחיות תמשיך ותלחם בכל האמצעים העומדים לרשותה בכל גוף שיפעל ללכידת חתולים שלא כדין- במרכזים רפואיים, במוסדות או בארגונים פרטיים.

נתקלתם בלכידת חתולים שלא למטרת עיקור/סירוס? דווחו לנו!