14/07/2009

תגיות:

דחוף ביותר !!!!! 
01 ביולי  2009
לכבוד:
מפקד תחנת נתיבות
משטרת ישראל
באמצעות פקס: 08-9781425


הנדון: תלונה על חשדות לכאורה להתעללות בבעלי חיים  


1. עמותת תנו לחיות לחיות הנה "ארגון למען בעלי חיים", כהגדרתו בחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד – 1994 – ומוסמכת לפעול להגנתם ולרווחתם של בעלי החיים בישראל, כאמור בחוק, ובכלל זה להגיש קובלנות פליליות ובקשות לצווי מניעה.


הגיעה לידי תלונה על התעללות לכאורה בחתולים ע"י נער בן 12 תושב העיר: ברצוני לקבל את עזרתכם במקרה קשה של התעללות בחתולים ע"י בן השכנים שלי שהוא בערך בן 12 שנים. החתולה שלי המליטה 3 גורים לפני כמה חודשים. בתחילה ראיתי את הילד מכה את כל הגורים באמצעות מקל מעץ.הזהרתי אותו וניסיתי להסביר בצורה יפה שאין סיבה להתעלל בגורים כ"כ קטנים וחסרי ישע. (הגורים היו אז בני שבועיים בלבד!!!) ילד כמובן לא התייחס. גור אחד הוכה למוות ע"י הילד בזמן שלא הייתי בבית. השכנה המבוגרת שדוברת מעט עברית וראתה את המקרה תארה לי את הילד ואת המכות. מצאתי גם סימנים על הגור שהיה בריא לפני כן ולא היתה סיבה אחרת למותו. גורה נוספת הוכתה כמעט למוות וכששמענו את הרעש של המכות רצנו החוצה והצלנו אותה ממוות, אחת השכנות האחרות אימצה אותה והיא כרגע בסדר. (לקח לה כמעט חודש להבריא מהמכות. הרגליים שלה היו כחולות ועד לא מזמן היא לא יכלה ללכת כלל). חתול רחוב שנהגתי להאכיל מידי פעם נמצא מת ולידו אבן מוכתמת בדם כאשר בראשו היה סימן למכה. במקרה זה לא ראה אף אחד את הילד מכה את החתול אבל כיוון שלפני שהילד עבר לשכונה (לפני שנה בערך) לא היו מקרים כאלה כלל הנחתי שהוא קשור עניין הזה גם. מעבר להריגת והכאת חתולים הילד גם כלא שלושה חתולים בשני מקרים שונים במרזב צר. בפעם אחת שמענו יללות מצוקה קשות למשך כמה שעות עד שהבנו במה מדובר. מדובר בגור חתולים קטן שהיה כלוא בתוך מרזב צר וחסום ע"י שתי אבנים כדי שלא יוכל לצאת. מוקדם יותר באותו אחר הצהריים ראינו את הילד שובר את האבנים בכדי שיתאימו כנראה לגודל של המרזב גם ראינו אותו מסתובב עם מקל שהיה ליד המרזב וכנראה שימש כדי לדחוף את החתול פנימה. ראינו את הילד מסתובב ליד המרזב לזמן רוך וממושך פשוט לא העלינו על דעתנו שמדובר בדבר כ"כ נורא ולכן לא עצרנו את הילד מוקדם יותר. במקרה נוסף הילד כלא שני גורים באותו המרזב עומדים אחד אחרי השני והיציאה חסומה להם באמצעות אבן. בעקבות כל ההתעללויות הללו, ובעקבות פניות חוזרות ונשנות להוריו בבקשה לטפל במקרה המזעזע הזה ללא כל מענה מצידם (להיפך, ההורים מעודדים את הילדים לבעוט בחתולים מול עינינו ממש) נאלצתי לקחת את כל החתולים שהצלחתי לתפוס ולהעבירם למקום מרוחק ממני אך שיהיה בטוח עבורם. בכל זאת, לא נראה שזה מספיק כי חתול נוסף שהיה באזור והיה מגיע כל יום לקבל אוכל לא הגיע כבר שובע ויום ואנחנו מאוד דואגים לשלומו. זהו חתול עם נכות שלא יכולנו להעביר למקום אחר יחד עם שאר החתולים והוא גם פגיע לצערנו להצקותיו של הילד. (אנחנו לא יכולים להכניסו הביתה כי התינוקת בת ה 3 חודשים של אחותי אלרגית לחתולים). אשמח מאוד לעזרתכם בנושא. ניסיתי לפנות למשטרה בעירי אבל השוטרים לא בדיוק מתייחסים לחתולים במי שצריך להגן עליהם. הם אמרו לי ש "יש להם דברים חשובים יותר לעשות". אני לא כ"כ יודעת מה ניתן לעשות ואיך ניתן לסיים את העניין הזה. אין לי עניין שהילד יענש רק שהוא פשוט יפסיק. אני לא רוצה למצוא עוד ועוד גוויות של חתולים חסרי ישע שהומתו רק כי הילד מלא בכעס.


2. אין כל ספק כי במידה ויאומתו החשדות, מדובר במעשים הנוגדים את חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים) , התשנ"ד – 1994, האוסר על התעללות כלשהי בבעלי חיים, לרבות פגיעה בבעלי חיים וברווחתם.


3. אבקשך לפעול בדחיפות בנושא ולהורות לגורמים המתאימים במשטרה למצות חקירה עד תום בהקדם האפשרי
בברכה,
אתי אלטמן – דוברת וממייסדי העמותה
"תנו לחיות לחיות"
03-6241776