14/07/2009

תגיות:



דחוף ביותר !!!!! 
07 ביולי  2009
לכבוד:
ניצב יוחנן דנינו – מפקד מחוז דרום  רפ"ק שלמה בן שושן – מפקד תחנת אופקים
משטרת ישראל                                                                     משטרת ישראל
באמצעות פקס: 02-5391466                                             באמצעות פקס: 08-9928220


הנדון: תלונה על חשדות לכאורה להתעללות בבעלי חיים  


1. עמותת תנו לחיות לחיות הנה "ארגון למען בעלי חיים", כהגדרתו בחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד – 1994 – ומוסמכת לפעול להגנתם ולרווחתם של בעלי החיים בישראל, כאמור בחוק, ובכלל זה להגיש קובלנות פליליות ובקשות לצווי מניעה.


2. הגיעה לידי תלונה על הרג חתול לצורך שעשוע על ידי תושב ניר משה על פי הדיווח: במוצאי שבת בשעות הערב (סביב השעה 19:45) עמדה אשתי מיכל בחצר ביתנו, משק מס' 37 במושב ניר משה, ושמעה לפתע ירייה של רובה ממרחק קצר מאוד מהמקום בו עמדה. היא הסתכלה לכוון ממנו נשמעה הירייה – חצר הבית השכן –  וראתה את החתול המשפחתי שלנו, העונה לשם מקס, רץ ריצה מעוותת לכוון החצר שלנו, ירוי ובמצב גסיסה.היא פרצה מיד בצעקה, ולשמע הצעקה יצאתי גם אני לחצר. מצאנו את החתול גוסס, ירוי, עם פצע מדמם בגופו (מצ"ב תמונות שאני צילמתי).
הזעקנו מיד משטרה, שהגיעה ועצרה את השכן. בשלב מאוחר יותר הגיע גם צוות מז"פ. עקב העובדה שיש לשכן קרובת משפחה במשטרת נתיבות, הטיפול הועבר למשטרת אופקים. גם אנחנו – אשתי מיכל ואני – הגענו לאופקים לתת עדות.למותר לציין כי מעבר לאירוע עצמו, שאני מתאר אותו בקיצור נמרץ ובאופן יבש, אנחנו – אשתי, הילדים ואנוכי – היינו בהלם מוחלט. הילדים בכו ולא הצליחו להירדם, פחדים, כעסים ועצב שחווינו ברגע האירוע מלווים אותנו גם כעת. בני הצעיר עמד ליד גופת החתול האהוב שלו ובבכי שאל:"אבא, הוא יירה גם בי?"את גופת החתול הייתי אמור להביא ביום א' מוקדם בבוקר לבדיקה בבית החולים הווטרינרי הממשלתי בבית דגן (כך הוסבר לי שיש לעשות על ידי הווטרינר המטפל בחתול).כששבנו הביתה , בערך בשעה 00:30, גילינו לתדהמתנו כי יד נעלמה העלימה את גופת החתול, שהונחה בתוך ארגז בכניסה לביתנו התפתחות זו דווחה למשטרה באופן מידי וכמו כן, נגשתי שוב לתחנה באופקים כדי להתלונן על כך בנפרד.בשלב זה המצב הוא כזה: על השכן היורה הוטל מעצר בית של חמישה ימים. את מעצר הבית הזה הוא מפר בריש גלי, ורק אתמול ראינו אותו -משפחתי, אני ואנשים נוספים – יוצא ברכבו מהמושב לסיבוב באזור. דווחתי על כך למשטרה ולא ידוע לי מה נעשה בעניין.אני גם הגשתי תביעה לצו הגנה בבית משפט השלום בבאר שבע, שאמורה להגיע לדיון במעמד שני צדדים ביום א' הבא,  כ' תמוז בתשס"ט, 12/7.חשוב לי לציין שהאיש בו מדובר מקושר היטב לקציני משטרה בכירים מאד בהווה ובעבר, ואני חושש מאד שהדבר יאפשר לו להתחמק מהעונש לו הוא ראוי. אני מקווה מאד שתוכלו לעזור לי לגרום לכך שכל העניין לא יושתק ולא יתמסמס.
פרטים נוספים:
שם הפונה: אודי גלילי,
שם השכן היורה: גלעד, משק 36, ניר משה.


3. אין כל ספק כי במידה ויאומתו החשדות, מדובר במעשים הנוגדים את חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים) , התשנ"ד – 1994, האוסר על התעללות כלשהי בבעלי חיים, לרבות פגיעה בבעלי חיים וברווחתם.


4. חשוב לציין כי היורה לכאורה על פי מידע שהתקבל מהשכן מקורב מאוד לגורמים בכירים במשטרה וקיים בי חשש כי הנושא לא יטופל בחומרת הדין הראויה , כמו כן ידוע לי כי החשוד לכאורה מפר את תנאי צו מעצר הבית שעומד כנגדו ובכך מזלזל במקרה ובמשטרה בפרט.


5. אבקשך לפעול בדחיפות בנושא ולהורות לגורמים המתאימים במשטרה למצות חקירה עד תום בהקדם האפשרי .
בברכה,
אתי אלטמן – דוברת וממייסדי העמותה
"תנו לחיות לחיות"
03-6241776



http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3743279,00.html