20/12/2017

תגיות:
,,


בשל מחלוקות בין משרדהחקלאות והרשויות המקומיות מצבם של הכלבים בכלביות העירוניות אינו צפוי להשתפר

ועדת המשנה לנושא צער בעלי חיים בראשות ח"כ איציק שמולי | Itzik Shmuli דנה הבוקר במחדל הכלביות כפי שעלה מדו"ח של עמותת 'תנו לחיות לחיות'. את הדיון יזמה ח"כ יעל גרמן – Yael German . משרד החקלאות: "יש חלוקה בין משרד החקלאות למשרד הפנים והדברים נופלים בין הכיסאות".

הדו"ח השנתי של 'תנו לחיות לחיות' העלה כשלים בניהול הכלביות העירוניות וביניהם היעדר ביקורות של משרד החקלאות בשמונה כלביות; דיווח מראש לכלביות בדבר ביקורות פתע של משרד החקלאות; ולמעלה מ-70 ביקורות ללא תיעוד וללא מילוי טפסי ביקורות. לדברי, יו"ר ועדת המשנה ח"כ איציק שמולי אם אכן משרד החקלאות מתריע בפני הווטרינרים בכלביות לפני ביקורות פתע שהוא מקיים מדובר בשחיתות לכל דבר.

לדברי ח"כ גרמן :"המצב בכלביות הוא בכי רע, אנחנו לא רואים שמספר הכלבים בכלביות הולך ויורד כלומר ולא נעשות אותן פעולות שהובטחו ושצריך לעשות שהן עיקור וסירוס . המצב כרגע, הוא נורא ואיום, יש כלביות שתענוג להגיע אליהן אך הן יוצאות דופן, הכלל הוא שהכלבים נמצאים בטינופת, בלכלוך ובתנאים מחפירים".

נציגת משרד החקלאות התייחסה לדברים ואמרה: "יש כאן חלוקת גזרות בין משרד החקלאות למשרד הפנים כשמשרד החקלאות נותן את המעטפת המקצועית, והרשות את המעטפת הטכנית, אך הדברים נופלים בין הכיסאות. כלביה היא לא רק הקמה אלא גם ניהול ותקציבים שוטפים ופה באמת יש בעיה בין משרד הפנים למשרד החקלאות – שני המשרדים צריכים למצוא את הפתרון לתקציבים השוטפים ולאכיפה של הנהלים והביקורות".

ח"כ שמולי סיכם את הדיון וקרא למשרד החקלאות להעביר נתונים ותשובות לשאילתות שעולות בכל הנוגע לכלביות העירוניות. "יש חשיבות למידע שקוף ומונגש לציבור. אין סיבה שהחומר שהעמותות מבקשות לא יעבור אליהן". הוא הוסיף כי יקיים פגישה מצומצמת עם משרד החקלאות ומשרד הפנים כדי לגשר על חלק מהפערים. "אנחנו לפניי תקופת תקציב בכנסת ונפעל ביחד כדי להעביר תקציבים לטובת הכלביות. אנחנו מתכוונים לצאת אל השטח ולבקר בכלביות מבקש שתעבירו הנחיות שלא יווצר מצב שלא נוכל להיכנס לביקורת".