10/12/2008

תגיות:

1.עמותת "תנו לחיות לחיות" הנה "ארגון למען בעלי חיים", כהגדרתו בחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד – 1994, ומוסמכת לפעול להגנתם ולרווחתם של בעלי חיים בישראל, כאמור בחוק, ובכלל זה להגיש קובלנות פליליות ובקשות לצווי מניעה.


2.היום התקבל דיווח מתושב אשדוד, ליאור יחזקאל (טלפונים 050-8227877, 0526920078), שפנה למשטרת אשדוד לאחר שראה בתאריך ה-8.12.2008, אדם מתעלל בסוסה לבנה ברחוב הרצל. לאחר שדיווח על האירוע (מספר 29) והגיע לברר מה עלה בגורלה של הסוסה ושל החשוד בהתעללות בה, השוטר שנכח באירוע ענה, לדבריו,  לפקידה ממכשיר הקשר: "מה הוא מבלבל את המח. הוא מטריד את המשטרה בגלל סוסים, את מי זה מעניין, מי הוא חושב שהוא".


3.כשפנה יחזקאל אל מת"ח אשדוד, לברר כיצד הסתים האירוע והאם החשוד בא על עונשו, תגובת הקצין, לדבריו הייתה: "אתה שקרן בן שקרן. תסתלק מפה ואל תחפש בעיות".


4.אין כל ספק כי במידה ויאומתו החשדות, מדובר במעשים הנוגדים את חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים) , התשנ"ד – 1994, האוסר על התעללות כלשהי בבעלי חיים.


5.משטרת אשדוד התייחסה לאירוע בזלזול משווע. במדינה שבה קורים מקרי אלימות מדי יום, אין להקל ראש גם באלימות כנגד כלפי בעלי חיים. אדם שמכה בעל חיים יכה גם בני אדם. הסוסה היא סוסה ערבייה מצרית שעולה הרבה מאוד כסף ואין ספק שהיא גנובה. לא ייתכן שאזרח שמראה ערנות כלפי אלימות שמתרחשת, הן כלפי בעלי חיים חסרי אונים והן כלפי בני אדם, במקום שהמשטרה תיתן לו תעודת הוקרה, היא נוזפת בו ומשפילה אותו. אנחנו מצפים  ממפקד משטרת אשדוד כי ייתן את הדין עם השוטר שטיפל באירוע בצורה מחפירה ומעבר לכך, אנו כמובן מצפים כי המשטרה תאתר את העבריין ואת הסוסה על מנת שנוכל לתת טיפול הולם לסוסה ולהציל את חייה שכרגע, ככל הנראה, נמצאים בסכנה.