16/11/2008

תגיות:

א.ג.נ.



שלום רב,

בתאריך 13.11.08, בבסיס אימונים בא"ח גבעתי, צפתה, לדבריה, החיילת דניאל בן סניור בירי ווטרינר צבאי בגורי כלבים ששהו בבסיס. לדברי החיילת., היא שמעה את היריות וכשהגיע למקום האירוע, ראתה גורי כלבים ששיחקו להנאתם בשמש כשלפתע, מי שהתברר מאוחר יותר כווטרינר צבאי, החל לטווח בהם ולאחר מכן הניף את הגורים באוויר וזרק אותם למכוניתו. החיילת בן סניור שלא יכלה לשאת את מראות הזוועה הרימה את אחד הגורים במטרה להציל את חייו. בזכות מעשה זה, הצליחה החיילת בן סניור, להציל את חייהם של חמישה גורי כלבים, אך במקום לשבח ולהלל את פעולתה האמיצה, החיילת נשלחה לריתוק לעשרים ושמונה יום בבסיס.
כשהחיילת ניסתה לברר מדוע התבצע הירי, המ"פ אלה וואהיד, טען כי אלו היו חצי הרדמה. עמותת "תנו לחיות לחיות", הפנתה מומחה בלכידת כלבים וחתולים על מנת לברר האם היה מדובר בחיצי הרדמה, אך על פי תאור המקרה (בין היתר כמויות הדם, תקיפות היריות ומיקום הירי) מצביעים על כך שהירי לא כלל חצי הרדמה.
לא ברור לי כיצד גוף כמו צה"ל, המחנך את ילדינו ומייצג את מדינתנו יכול להרשות לאפשר לאירוע כזה להתרחש. חיים, בין אם הם של אדם או של כלב, הם יקירם מפז ואין שום סיבה שבעולם לחסל חיים בצורה שכזו, בטח שלא בפניהם של חיילים צעירים שחוו טראומה שבוודאי תישאר עימם לאורך זמן ממושך.  אנו מנסים לחנך את ילדינו לחמלה וכבוד כלפי החלש וגורי הכלבים התמימים הללו, שלא הזיקו לאף אחד, נאלצו לסיים את חייהם בצורה אכזרית ואלימה. אני מכבדת את צה"ל ורואה בו גוף שדואג לחינוך ילדינו ולאזרחי מדינת ישראל ולכן נותרתי המומה מהמקרה ולא ברור לי כיצד מקרה כזה יכול להתרחש במסגרת מכובדת והומאנית כזו.
אני מבקשת לדעת מיהו הווטרינר שהגיע לבסיס ועל סמך איזו החלטה הוא החליט להרוג את הגורים. כמו כן, ברור לי שהחוק מחייב  ללכוד כלבים מחשש לכלבת, אך בצורה הומאנית, הכלבים צריכים להיכנס ע"פ החוק להסגר, טרם ייקבע אם הם נגועים במחלת הכלבת. כמו כן, ברצוני לדעת מיהו המפקד שקרא לווטרינר והאם הוא זה שנתן את ההוראה לירי במקום לכידה.
לדבריה של החיילת בן סניור, בבסיס שוהים עדיין גורים אשר המ"פ אלה וואהיד הבטיח לה כי לא יאונה להם שום רע וכי הוא ידאג לכך שיועברו לאחת העמותות שדואגות לבעלי החיים.
אני מבקשת כי תתבצע חקירה מקיפה בנושא ואבקש להתעדכן במצבם של הגורים שעדיין שוהים בבסיס.
הגיע הזמן שצה"ל יפנה למשרד החקלאות על מנת שזה יבצע תהליך של עיקור וסירוס בכלבים שמסתובבים בבסיסי צה"ל על מנת שמקרים כאלו לא יחזרו על עצמם שנית ויגרמו לקטילת חייהם של ויצורים חיים, ללא כל סיבה מוצדקת.
אני מקווה שעל אף המסגרת הצבאית שבה נמצאת החיילת בן סניורה, תוכלו לראות כמוני, במעשה שעשתה מעשה של אומץ לב ומי ייתן ובצה"ל יהיו עוד הרבה חיילים כמוה. אני מקווה כי בריתוק החיילת היא באה על עונשה ולא תאלץ להיענש שוב על שפנתה אלינו לעזרה.



בכבוד רב,
אתי אלטמן
דוברת עמותת "תנו לחיות לחיות"- 0505358421