10/09/2008

תגיות:


בתמונות רואים באופן ברור שבמכולה יש תרנגולות חיות. התרנגולות האלו צפויות למות עם הזמן מחום, מהתייבשות, מרעב או להימעך מתחת לתרנגולות אחרות שיושלכו למכולה. סביר להניח שהתרנגולות האלו גם סובלות משברים רציניים אחרי שהושלכו למכולה מגובה רב, כך שעד שימותו צפוי להן סבל נורא. (ייתכן שמכת החשמל גרמה לתרנגולות לחוסר הכרה או לשיתוק זמני ואולי הן התעוררו רק במכולה). מכונת ההמתה אמורה להשיג 100% המתה, ואם היא לא משיגה את זה, כנראה היא לא מתופעלת או מתוחזקת נכון. בכל מקרה מדובר בעבירה. גם בווידיאו יש תרנגולת אחת שאחרי שהיא עוברת את הגלילים, שכנראה מחשמלים את התרנגולות, זוקפת את הראש (כלומר לא איבדה הכרה).
דבר לא חוקי נוסף שגם הוא עולה מהתמונות הוא ההובלה של התרנגולות למשאית ההמתה בעגלות סופר מרקט כשהן נערמות זו על זו.
עמותת "תנו לחיות לחיות" דורשת חקירה מקיפה לבדיקת האירוע החמור הנ"ל , מדוע אם מכונה כזאת אינה פועלת כראוי לא הפסיקו את פעולת ההשמדה וכן מדוע לא היה במקום פיקוח וטרינרי הולם , כמו כן יש לבדוק את דרך העמסת התרנגולות למכונה, מדוע רק אחרי צעקות של פעילי העמותה התחילו להשתמש בשרוול להעברת העופות במקום לזרוק אותן.



הוגשה תלונה למשטרת כפר סבא על ידי פעילי העמותה .



אתי אלטמן דוברת "תנו לחיות לחיות" : " זהו אחד המקרים הקשים ביותר שנתקלתי בהם בכול הקשור להשמדת תרנגולות, ללא קשר להאם היה אישור או לא למעשה עדיין חייבים למנוע סבל מבעלי החיים ולעשות את פעולת ההשמדה על הצד ההומאני ביותר, אם רואים שהמכונה לא עובדת כראוי יש להפסיק מייד את הפעילות. אני קוראת לשר החקלאות לפתוח מיידית בחקירה עד מיצוי הדין ומניעת הישנות מקרים כאלה , כמו כן יש לדאוג לתקנות ברורות יותר אל מול בעלי הלולים ומועצת הלול בכול הקשור לפיקוח וטרינרי במקום שבו מתבצעת פעולה כזו וכן לוודא כי מי שמבצע את הפעולה הוסמך לכך ועבר הדרכה ועושה הכול על מנת למנוע סבל מיותר לבעלי החיים".


מצורפות תמונות וסרטון שצולמו  על ידי תנו לחיות לחיות



לפרטים נוספים ניתן לפנות
לעמותת "תנו לחיות לחיות"
לאתי אלטמן – 03-6241776 – שלוחה 2.
050-5358421