08/09/2008

תגיות:

לכבוד 


שלום שמחון – כבוד שר החקלאות
כבוד השופט זיילר – ראש ועדת החקירה על השירותים הוטרינריים


"פינות חי ופינות ליטוף"- עצם החשיבה וההגייה של מילים אלו מובילות אצלנו את רוח הדמיון למקום שכולו נועם ופסטורליות, מקום קסום שיש בו המון אהבה ונתינה.
אולם, המציאות המרה טופחת על פנינו. בארץ פועלות מאות פינות חי וליטוף שבהן המרחק בין האידיאל למציאות הוא עצום. עמותת "תנו לחיות לחיות" נאבקת מזה שנים,
גם בצד המשפטי, לשינוי המצב הקיים בארץ- למען הגברת האכיפה והעונשים כנגד התעללות בבעלי חיים באשר הם, ולמען פיקוח מסיבי על מתקנים המחזיקים בעלי חיים.




בכתבה שפורסמה בעיתון "הארץ" ב- 30.8.08 :  http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1016102.html
כמו גם בתלונות ובדיווחים שהגיעולעמותת "תנו לחיות לחיות", נחשפת הזוועה בהתגלמותה. בעלי החיים נצפו מוחזקים בתת-תנאים. תחום המחייה של בעלי החיים הוא קטן-מידות ומאפשר רק תנועה מוגבלת ביותר. בעלי החיים מוחזקים לעיתים בסביבה לא מאווררת, ונחשפים לטמפרטורות קיצוניות. תחום המחייה מזוהם ומצחין. מי השתייה דלוחים ואינם ראויים לשתייה. המזון רקוב ומעופש.




הכבשים, על פרוותם הסמיכה, סובלות מהחום. הארנבות זוכות להתעללות מסיבית של השלכה לאדמה, משיכה באוזניים וגסיסה איטית מול קהל המבקרים- והכל פרי מעשיהם
של ילדים המבקרים במקום, לקול ציחקוקם של הוריהם. החמורים אינם יודעים מרגוע, כאשר הם נאלצים בכל תנאי מזג אוויר להרכיב על גבם ילדים שוב ושוב, ללא מנוחה
כפי שהחוק מצווה. במקרה אחד, משפחה שלמה עלתה על גבו של חמור לצורך צילום תמונה- דבר המהווה ניצול אכזרי של החמור לשם בידור ושעשוע. סוסים עומדים שעות
בשמש הקופחת על ראשם ללא מים. תרנגולות מעולפות מהחום. אפרוחים מבועתים.
ברווזים שטים במי ירוקת במעין שלולית בתנאים סניטאריים ירודים. יונים מצטנפות בפינה מפחד.




על פי חוק צער בעלי חיים והנחיות השירותים הוטרינריים, בכל פינות החי והליטוף הקיימות חייב להיות מדריך עובד המקום, שהוסמך לכך ע"י מנהל המקום. הוא אמור להשגיח על האנשים והילדים בפינות החי והליטוף ולהנחות את המבקרים כיצד להחזיק, ללטף ולהאכיל את בעלי החיים מבלי לפגוע בהם ולהפחידם.
המדריך מחוייב, מתוקף תקנות צער בעלי חיים, להגביל את מספר המבקרים בו זמנית במתחם. זאת- על מנת שיוכל לפקח על התנהגותם של כל המבקרים עליהם הוא אחראי. כך יימנעו פגיעות, סבל ונזק לבעלי החיים.
כמו כן, המדריך מחוייב להוציא מפינת החי או הליטוף כל אדם שאינו ממלא אחר הוראותיו.
בשום פינת חי וליטוף אין בנמצא אדם מבוגר ובר-סמכא שיפקח על המבקרים ואשר ידריך אותם כיצד יש להתנהג.
פינות החי והליטוף חייבות להיות בפיקוח וטיפול וטרינרי שוטף- דבר שגם הוא לא בנמצא. החוק קובע שעל המבקרים בפינות החי והליטוף לנהוג בשקט ובזהירות, ולא לבצע כל פעולה עם בעלי החיים, אלא בהדרכתו של המדריך ותחת פיקוחו הישיר.     
 
כל בעלי החיים שתוארו לעיל חווים התעללות נפשית ופיזית קשה ביותר. הפחד, האימה והכאב הפיזי מקרבים את קיצם בצורה ברוטאלית, והחיות נופחות את נשמתן. ההתעללות
וההזנחה הפושעת בפינות החי והליטוף קורעת את הנשמה, ושוועתן של החיות פותחת את ארובות השמיים.




עמותת "תנו לחיות לחיות" מוצפת בתלונות על הזנחה, טיפול לקוי והתעללות בבעלי חיים הנמצאים בפינות חי וליטוף במקומות שונים בארץ. העמותה פועלת נחרצות ונאבקת בעניין
דרך המחלקה המשפטית שלה הפועלת בסמכות חוק  צער בעלי חיים (התשנ"ד – 1994). ובמהלך השנים הגישה תלונות רבות הן לוטרינרים הרשותיים השונים והן לדגנית בן דוב הממונה על חוק צער בעלי חיים .




העבירה הבוטה לכאורה על החוק של מנהלי ומחזיקי פינות החי והליטוף, חמורה ביותר. פינות החי והליטוף כפי שהן מצטיירות נכון להיום מהוות מקור לעינוי, מכאוב ודאבת לבעלי חיים. חוק צער בעלי חיים אומר ודורש אחרת,אולם אין פיקוח בנושא, ותגובות השירותים הוטרינריים ומשרד החקלאות פושרות,אינן מספקות ואינן נותנות מענה ממשי לבעיה.




נכון להיום, הוכנה טיוטת תיקון של תקנות צער בעלי חיים גם בהקשר של הפעלה והחזקה של פינות חי ופינות ליטוף. הזמן לא עומד מלכת לבעלי החיים הנמצאים במקומות אלו.




אנו ב"תנו לחיות לחיות" דורשים את גיבוש החוק במיידי, תוך החמרה יתרה בכל הנוגע להחזקה והפעלה לקויים של פינות אלה. אנו דורשים להחמיר בעונשים על העוברים על
חוק צער בעלי חיים בקנסות כבדים ועד למאסר, ובסגירת מקומות שאינם עומדים בדרישות.אנו דורשים פיקוח מסיבי של השירותים הווטרינריים ומשרד החקלאות, וביקורות פתע בפינות חי וליטוף ברחבי הארץ.




קיום החוק המתוקן לאשורו ואכיפתו יממשו את המטרה שלשמה הוקמו פינות החי והליטוף.תמצית מהותה של מטרה זו היא חינוך ערכי של אהבה לבעלי חיים, גישה לבעלי חיים והכרה בכך שבעלי החיים הם חלק מעולמנו ובכך שזכותם לחיות בכבוד כמונו.     





בברכה,
אתי אלטמן – דוברת וממייסדי העמותה
"תנו לחיות לחיות"
03-6241776





העתקים :
הגב' דגנית בן דוב – הממונה על חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות
רוני מלכא – אחראי אכיפה ברשות הטבע והגנים
ח"כ יואל חסון – ראש שדולת בעלי חיים בכנסת
ח"כ גלעד ארדן
ח"כ רונית תירוש
טלי כרמי – דוברת שר החקלאות