28/04/2008

תגיות:

"תנו לחיות לחיות" פנתה ביום ג' ה – (08.04.08) באמצעות עו"ד ראובן לדיאנסקי מנכ"ל העמותה בבקשה לצו מניעה  לפי סעיף 17 א' לחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים) התשנ"ד 1994 לאסור על אגודת הקוסמים ועל הקוסמים תומר דודאי ושי נשיא מלעשות שימוש ביונים ו/או בבעלי כנף אחרים ו/או בבעלי חיים כלשהם במהלך המופעים המתוכננים להתקיים במהלך כנס הקוסמים השנתי שעתיד להתקיים
בימים 09 ועד ה – 11.04.08 בחולון.


ביום רביעי ה – 9/4/2008 , התקיים דיון במעמד הצדדים אצל כב' השופטת בלכר בבית משפט השלום בראשון לציון. במהלך הדיון הציגה נציגת אגודת הקוסמים את הודעת הוקסם תומר דודאי כי לא יופיע עם בעלי חיים במסגרת שני המופעים שהוא מעלה בכנס.


"תנו לחיות לחיות" טוענת כי השימוש ביונים במופעי קסמים הינו אכזרי במיוחד נוכח העובדה כי לצורך קיום המופעים עוברת היונה תהליך הכנה שלעיתים כלולים בו חיתוך זנבות, צביעת היונה בצבעים אשר יכולים לגרום להרעלת בעל הכנף בנוסף בטרם התחלת  המופע נקשרות היונים, נדחסות היטב לתוך מתקנים הנמצאים על גופו של הקוסם באופן העלול לפגוע פיזית ביונה ואף לגרום למותה. במהלך המופע נשלפות היונים בברוטאליות מתוך גופו של הקוסם תוך שימוש בפירוטכניקה של אש וקולות פיצוץ דבר העשוי להביא למותן של היונים.


"תנו לחיות לחיות" טוענת כי קיום אירועי קסמים עם יונים מעלה חשש יותר מסביר לעבירות על חוק צער בעלי חיים העולות לכדי התעללות , התאכזרות ועינוי בבעל חיים ועל כן פונה "תנו לחיות לחיות" לבית המשפט בבקשה לאסור קיום מופעי קסמים עם בע"ח. 


לצערנו, כב' השופטת בלכר מבית משפט השלום בראשל"צ בחרה שלא לדון בבקשה לגופה, ודחתה אותה מטעמים פרוצדוראליים של שיהוי בהגשתה, וזאת על אף שהעמותה הסבירה לכב' השופטת כי הגישה את הבקשה מוקדם ככל שניתן היה בנסיבות העניין. כב' השופטת קבעה: "דין הבקשה להידחות על הסף מחמת שיהוי בהגשתה. לפי דברי המבקשת, נודע לה על הכנס ביום שני, 7.4.08, והיה עליה להגיש את הבקשה באופן מיידי וללא כל שיהוי ולא ביום 8.4.08… שיהוי יכול להיות לעיתים גם עניין של שעות וכך הוא הדבר בנסיבות העניין שלפנינו".


למרות זאת, בעקבות הגשת הבקשה לבית המשפט הודיע הקוסם תומר דודאי כי לא יופיע בכנס עם בעלי חיים, ובית המשפט התייחס להצהרה זו של דודאי וקבע: "רשמתי לפני את הצהרתו של המשיב 2, מר תומר דודאי, כי לא יעשה שימוש ביונים במסגרת המופעים".