01/04/2008

תגיות:

ביום 31.7.06 העביר ד"ר משה חיימוביץ-מנהל השירותים הוטרינריים במשרד החקלאות מכתב לרופאים הווטרינריים הרשותיים בו נכתב, בין היתר, בסעיף 8(ג) כדלקמן: "כלב שאין מידע אמין לגבי מועדי חיסוני הכלבת שלו או שחיסונו אינו בתוקף ישלים תקופת המתנה של 30 יום מיום כניסתו למאורת הרשות בטרם יימסר לאימוץ".
 
"לאחר עיון ובדיקה בהוראות החיקוקים המוזכרים בסעיף 5 רבתי למכתבך", כותב עו"ד ראובן לדיאנסקי-המנכ"ל והיועץ המשפטי של "תנו לחיות לחיות" לד"ר חיימוביץ, "לא מצאתי סימוכין לאמור בסעיף 8(ג) למכתבך וכן לסמכות הנתונה למנהל השירותים הוטרינריים לקבוע זאת. יתר על כן, בסעיף 6 לפקודת הכלבת, 1934 (להלן: "הפקודה"), שכותרתו "בידוד בעלי חיים עזובים", נקבעו 2 תנאים מצטברים, שרק בהתקיימם, חל הצורך לבודד את בעל החיים מחוסר הבעלים: היותו של בעל החיים חסר בעלים והעובדה כי נשך אדם. יודגש, כי משך תקופת הבידוד של בעל חיים עזוב שנשך אדם הוא 10 ימים בלבד".


"כפי שבוודאי ידוע לך", מציין עו"ד לדיאנסקי במכתבו, "מחלת הכלבת עוברת בנשיכת בעל חיים נגוע. למחלה מספר שלבים, ובשלב הרדום של המחלה, אשר יכול להימשך לעתים עד 6 חודשים, אין כל אפשרות לגלות את נוכחות המחלה, ובעל החיים הנשוך אף אינו מדבק. רק כאשר מגיע הווירוס הקטלני לבלוטות הרוק מתחיל השלב הקליני של המחלה, שנמשך כ-10 ימים, בהם עשוי בעל החיים הנגוע להדביק בעלי חיים אחרים, ובסופו הוא מת".


"ההסגר בן עשרת הימים", קובע עו"ד לדיאנסקי, "נועד לכסות את השלב הקליני של המחלה וכדי למנוע מצב בו יתברר כי בעל החיים אכן היה נגוע בכלבת והדביק את הננשך. החזקת בעל חיים בבידוד, כאשר הדבר נעשה ללא סמכות ושלא כדין גורמת סבל רב לבעל חיים והינה בניגוד לחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד – 1994".


"לאור האמור לעיל, אבקש את התייחסותך לאמור במכתבי זה בהקדם האפשרי", מסיים עו"ד לדיאנסקי את מכתבו לד"ר חיימוביץ.



העתק מהמכתב הנ"ל נשלח לח"כ שלום שמחון-שר החקלאות, לח"כ הרב מיכאל מלכיאור-יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, לח"כ יואל חסון- יו"ר השדולה למען בעלי חיים בכנסת, לגב' יעל שאלתיאלי- המנהלת הכללית של משרד החקלאות, לעו"ד אפרת אביאני–הלשכה המשפטית במשרד החקלאות ולד"ר דגנית בן דב-הממונה על פי חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות