26/03/2008

תגיות:

עמותת "תנו לחיות לחיות" הגישה לבית משפט השלום בת"א, באמצעות בא כוחה עו"ד קובי סודרי, בקשה לצו מניעה לפי סעיף 17.א לחוק צער בעלי חיים לאסור על מר אליאסי, המואשם בהריגת גורי חתולים, כל החזקה או יצירת מגע עם בעלי חיים בכלל ועם חתולים בפרט.


ב- 22.08.2007  החליט בית המשפט לקבל את בקשת העמותה ולאסור על אליאסי להחזיק או ליצור מגע עם בעלי חיים בכלל וחתולים בפרט.


בקשה זו הוגשה לאחר שביום ד' 14.8.2007 הוגש כנגד הנאשם מר אליאסי  כתב אישום בבית משפט השלום בת"א בו נאמר כי במהלך חודש יולי הרג החשוד 5 גורי חתולים ע"י כך שחנק אותם בחוזקה והביא למותם כל זאת תוך גרימת נזק לאברים פנימיים בגופם.


איתור החשוד ופתיחת ההליכים הפליליים נגדו הם תודות למתנדבי עמותת "תנו לחיות לחיות" ובראשם ברק סימן-אוב ונגה שני אשר אספו ראיות ועדויות כנגד החשוד והגישו תלונה מסודרת במרחב הירקון של משטרת ישראל.


בדיון שנערך בפני כבוד השופטת רחל גרינברג בבית משפט השלום בת"א הוחלט לשלוח את החשוד למעצר בית חלקי עד לסיום ההליכים נגדו.


היום (ג') 25.03.2008 , החליטה כב' השופטת רביד גיליה לכבד את עסקת הטיעון שנחתמה בין מדינת ישראל לבאי כוחו של הנאשם וגזרה עליו מאסר על תנאי למשך 8 חודשים , קנס כספי בסך 25,000 ₪ שיועבר לקרן להגנה על בעלי חיים וכן התחייבות בסך 20,000 ₪ מצד הנאשם כי לא יעבור על אותן עבירות במשך 3 שנים , כמו כן על הנאשם להמשיך בטיפול הפסיכיאטרי ולקיחת התרופות.
 
אתי אלטמן, דוברת עמותת "תנו לחיות לחיות" בתגובה: "הצעד שהתבקש  והנכון ביותר לנקוט כנגד נאשם המואשם בעבירה כה חמורה של הרג בעלי חיים היה למנוע ממנו להתקרב לבעל חיים ואני שמחה שבית המשפט החליט כך למרות כי היה מקום לעונש חמור יותר ולא לסגור את הנושא בעסקת טיעון ללא עונש מאסר בפועל, אני בספק אם הנאשם יפסיק להתעלל בבעלי חיים למרות צו המניעה והמאסר על תנאי כנגדו, אני פונה לציבור בבקשה להיות ערניים, ולדווח על כל מקרה שקשור לבעלי חיים עם הנאשם – אנו רוצים שבפעם הבאה הוא ישב במאסר בפועל ולא יקבל מאסר על תנאי וקנס ויסגרו עסקות טיעון הפוגעות בחיות ולא ממצות את הדין עם רוצחי חתולים.

החלטת בית משפט השלום בתל אביב בעניין רוצח החתולים