22/03/2008

תגיות:

ביום 13.3.08 שודרה בתוכנית הטלוויזיה "כלבוטק", כתבת תחקיר בה הוצג סרטון קשה לצפייה בו נראה הד"ר יואב צדוק, וטרינר עיריית אשקלון ומנהל המחלקה הוטרינרית בעיר כשהוא מתהלך במסדרון בין כלובי המכלאה בו מוחזקים הכלבים, כשבקבוק רעל קטלני ומזרק בידו ומדי מספר שניות הוא "תוקע" את המזרק, שמכיל את החומר הקטלני ואשר גורם למוות בייסורים, לתוך גופו של אחד הכלבים וחוזר חלילה והכל כשברקע נשמעות זעקותיהם וקול אנקותיהם המצמררות של הכלבים.


מהתמונות הקשות עולים חשדות לעבירות חמורות של התעללות, התאכזרות ועינוי של כלבים בניגוד לחוק צער בעלי חיים, שהענישה המקסימאלית על עבירה זו היא עד 3 שנות מאסר.

בעקבות כך ולאחר שמאות אזרחים פנו לעמותת "תנו לחיות לחיות" התקיימה ביום 16.3.08 הפגנה בהשתתפות כ-100 איש מול עיריית אשקלון בקריאה "לפטר את הד"ר צדוק לאלתר". באותו יום גם הוגשה בתחנת המשטרה באשקלון, ע"י "תנו לחיות לחיות" ועל ידי בעלי כלבים שכלביהם הומתו, תלונה כנגד הד"ר צדוק בגין חשדות לעבירות של התעללות בבעלי חיים. אתמול התקיימה פעולת מחאה מול לשכת ראש העירייה שבמהלכה עוכבו לחקירה בתחנת המשטרה אורנה בנאי ואתי אלטמן-דוברת "תנו לחיות לחיות".


עו"ד ראובן לדיאנסקי, מנכ"ל "תנו לחיות לחיות" מוסר בתגובה: "לאור התמונות הקשות מהן עולים חשדות קשות להתעללות בבעלי חיים עשה ראש עיריית אשקלון את המעשה המתבקש של השעיית הוטרינר העירוני. יחד עם זאת אנו לא נשקוט ולא ננוח עד שלא ימוצו כנגד הד"ר צדוק כל ההליכים המתחייבים, לרבות חקירה משטרתית מקיפה והגשת כתב אישום פלילי, העמדה לדין משמעתי על חשדות לעבירות אתיות לפי חוק הוטרינרים ועד לפיטוריו מתפקידו כוטרינר עירוני. בנוסף, בכוונתנו לסייע לבעלי הכלבים אשר כלביהם הומתו בבדיקת האפשרות להגשת תובענה נזיקית כנגד ד"ר צדוק לפיצוי כספי".


אתי אלטמן, דוברת וממייסדי "תנו לחיות לחיות" מוסרת בתגובה: "אני מודה לכלבוטק על חשיפת העניין. אני גאה להיות חלק ממשפחת אוהבי בעלי החיים אותם מובילה עמותת "תנו לחיות לחיות" שרק בזכות המאבק העיקש והנחוש הצלחנו להביא להשעייתו של ד"ר צדוק מתפקידו. אני מודה לשותפתנו למאבק החברתי אורנה בנאי אשר הוכיחה אתמול שהיא מוכנה לשלם מחיר אישי למען הגנה על בעלי החיים. יחד עם זאת אני סבורה שהמאבק עדיין לא תם".

חיתמו על העצומה  

מבחר קטעי עיתונות על מאבק "תנו לחיות לחיות" והשחקנית ארונה בנאי כנגד הוטרינר באשקלון