02/03/2008

תגיות:

נמסר לנו על ידי המתלונן כי הכלב נראה במצב בריאותי לקוי- על גופו שורצים טפילים רבים וגדולים ועל גופו מספר גידולים גדולים למדי. עוד מסר המתלונן כי המתחם בו מוחזק הכלב מלוכלך מאוד מצרכיו של הכלב, וזאת ככל הנראה מאחר שהכלב אינו מוצא די הצורך לטיולים לחילוץ עצמות ועשיית צרכים.


בעקבות כך פנה עו"ד ראובן לדיאנסקי-המנכ"ל והיועץ המשפטי של תנו לחיות לחיות לד"ר ואדים איסקוביץ וטרינר המועצה האזורית חוף אשקלון והודיע לו כי: "מהמתואר לעיל עולים חשדות לכאורה לביצוע עבירות של התעללות, התאכזרות ועינוי בעל-חיים, בניגוד להוראות סעיפים 2 ו-17 לחוק צער בעלי-חיים (הגנה על בעלי-חיים), התשנ"ד-1994 (להלן: "החוק").


בהנחיות השירותים הוטרינריים, אשר הוצאו מכוח החוק והקובעות את תנאי ההחזקה המחויבים לבעלי חיים (להלן: "ההנחיות"), נקבע בין היתר כי:


א. לא יפחת השטח העומד לרשות כלב מ-20 מטרים רבועים.
ב. לכלב יהיו מים זמינים ונקיים כל העת ומזון בכמות המספיקה כדי להשביעו.
ג. הכלב יוחזק כך שיהיה לו מחסה מפני שמש, רוח וגשם ויהיה מוגן מפני נזקים שמקורם בתופעות אקלימיות רגילות.
ד. תחום מחייתו של בעל חיים ינוקה תדיר מפסולת ומהפרשות בתדירות המתאימה לקצב הצטברות ההפרשות.
1. בסעיף 5 להנחיות נקבע כדלקמן:


"המפר ללא הצדק כדין את חובתו לספק לבעל חיים צרכי מחיה או לדאוג לבריאותו או למנוע התעללות בו או חבלה בגופו ומסכן או עלול לסכן בכך את חייו, או פוגע או עלול לפגוע בכך בבריאותו, יראו בו כעובר על סעיף 2 לחוק".


בסיום מכתבו דרש עו"ד לדיאנסקי מד"ר איסקוביץ לבדוק את הנושא בהקדם האפשרי ואם ימצא בסיס לחשדות המתוארים לעיל לדאוג להוצאת הכלב מרשות החשוד ולהעבירו לטיפול וטרינרי ושיקום. בנוסף, ביקש עו"ד לדיאנסקי כי ממצאי הבדיקה יועברו למשטרת ישראל לצורך חקירת המקרה.


*העתק מהמכתב הנ"ל נשלח למר יאיר פרג'ון-ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, לגב' יעל שאלתיאלי- מנכ"ל משרד החקלאות, לד"ר משה חיימוביץ'- מנהל השירותים הוטרינריים במשרד החקלאות, למר יצחק בן-דוד (בנדה)-סמנכ"ל אכיפה במשרד להגנת הסביבה ולד"ר דגנית בן דב-הממונה על פי חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות